هزینه ۳۰ میلیون دلاری رهگیری موشک های فلسطین برای اسراییل

۰۳ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۱ کد : ۱۹۰۹۵۲۳ سرخط اخبار

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از هزینه 30 میلیون دلاری اسرائیل برای رهگیری موشک های فلسطینیان در جنگ هشت روزه غزه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، "آوی دیختر" در گفتگویی با رادیو رژیم صهیونیستی گفت استفاده از سیستم دفاع موشکی "گنبد آهنین" و رهگیری موشک های فلسطینیان در جنگ هشت روزه غزه 25 الی 30 میلیون دلار هزینه برای اسرائیل در برداشته است.

این اظهارات درحالیست که منابع رژیم صهیونیستی پیشتر از خارج شدن یکی از موشک‌های پرتاب شده از سامانه گنبد آهنین از مسیر خود و احتمال اصابت به شهر اسرائیلی اشدود و وحشت ساکنان اراضی اشغالی خبر داده بودند.

اسرائیل سیستم موشکی گنبد آهنین را با همکاری آمریکا طراحی و توسعه داده است. هزینه طراحی و استقرار این سیستم بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده‌ است.

 

هر کدام از موشکهای این سیستم هزینه‌ ای معادل 25 هزار یورو دارد و این درحالی است که قرار است این سیستم موشکهایی را که بسیار ارزان ‌قیمت تر هستند و کمتر از چند صد یورو ارزش دارند، منهدم کند.

سیستم موشکی گنبد آهنین دارای 3 بخش است؛ یک رادار ردیابی موشک، یک مرکز کنترل و یک بخش شلیک موشک. شکل اولیه این سیستم که به‌ صورت موشکهای پاتریوت آمریکا در سرزمینهای اشغالی و عربستان به کار گرفته می ‌شد، توانست موشکهای اسکاد پرتاب‌ شده توسط عراق را ردیابی و نابود کند.

بعد از تجربه جنگ لبنان و شکست ارتش اسرائیل در مقابل حزب ‌الله، رژیم صهیونیستی به ‌طور جدی به فکر تقویت سیستم دفاع موشکی خود افتاد. این رژیم پیش ازاین سیستم دوربرد موسوم به پیکان را طراحی کرده‌ بود اما بعد ازجنگ لبنان، تصمیم گرفت که با سرمایه‌ گذاری سنگینی، سیستم گنبد آهنین را طراحی و تولید کند.

هزینه طراحی و استقرار این سیستم بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده‌ است. این سیستم در داخل رژیم صهیونیستی منتقدان زیادی دارد. هر کدام از موشکهای این سیستم هزینه‌ ای معادل 25 هزار یورو دارد و این درحالی است که قرار است این سیستم موشکهایی را که بسیار ارزان ‌قیمت تر هستند و کمتر از چند صد یورو ارزش دارند، منهدم کند.
 

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی گنبد آهنین


( ۲ )

نظر شما :