اميدواريم خداوند متعال براى ملت‌هاى بحرين، يمن و ليبى فرج عاجلى برساند

۰۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۰۷۶۰ اخبار اصلی
متن کامل پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 1390 هجری شمسی

دیپلماسی ایرانی: حضرت آيتالله خامنهاى رهبر معظم انقلاب اسلامى در پيام نوروزى خود سال 1390 را بهعنوان سال "جهاد اقتصادى " نامگذارى فرمودند.

به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانى دفتر مقام معظم رهبرى، حضرت آيتالله خامنهاى رهبر معظم انقلاب اسلامى در پيام نوروزى خود سال 1390 را به عنوان سال "جهاد اقتصادى " نامگذارى فرمودند. متن کامل پيام ايشان بدين شرح است:
يا مقلّب القلوب و الأبصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الى احسن الحال
عيد سعيد نوروز و فرا رسيدن بهار و سال نو را به همه هم‌ميهنان عزيزمان در سراسر کشور و همچنين به همه ايرانيانى که در کشورهاى ديگر، در سراسر جهان ساکن هستند و همچنين به ملتهاى ديگرى که براى نوروز ارزش و احترام قائل هستند، تبريک عرض مىکنم. بهخصوص تبريک مىگويم به افراد و خانواده‌هايى که در خدمت کشور، در خدمت انقلاب و در خدمت نظام قرار دارند؛ خانواده شهيدان عزيز، جانبازان و خانواده‌هاى آنها، خانواده مأمورانى که در اين روزها که همه در خانه‌هاى خود مجتمعند، آنها سر کارهاى حساس و مهم خود حضور دارند و از حضور در خانواده‌هاى خود محرومند. اميدوارم به فضل و رحمت الهى ان‌شاءالله ملت ايران سالى شاد و سرشار از برکت و نعمت را در پيش داشته باشند و در همه ميدانها موفق و سربلند و پيروز باشند.
البته حوادث تلخى که در برخى از کشورها نسبت به مردم انجام مىگيرد ـ در بحرين نسبت به مردم عزيز آنجا، در يمن، در ليبى ـ عيد را بر ما گوارا نمىکند و مانع از اين است که انسان شادى عيد را بتمامه احساس کند. اميدواريم خداوند متعال براى اين ملتها ـ ملت بحرين، ملت يمن، ملت ليبى ـ فرج عاجلى برساند و دشمنان ملتها را با عقوبت خود مجازات کند.
عيد نشانه حرکت طبيعى انسان در طول سال و ماه و روز و شب است و چون اين حرکت بايد به سمت کمال و تعالى باشد، هر عيدى يک مقطعى است براى اينکه انسان بتواند يک مرحله جديدى را آغاز کند. ما ملت ايران بهتوفيق الهى و بهفضل پروردگار در سال 89 توانستيم کارهاى بزرگى را انجام دهيم. ما سال 89 را بهنام «سال همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذارى کرديم. خوشبختانه در سرتاسر سال، اين شعار تحقق عملى پيدا کرد. مىتوانم ادعا کنم که يکى از شعارهايى که در طول اين سالها بيشترين بهره را از توجه مردم و مسئولان و عمل آنها و انطباق وضعيت کشور با خود دارا بود و برد، همين شعار «همت مضاعف و کار مضاعف» بود، که واقعاً ملت و دولت خوشبختانه در اين کار، در اين حرکت ساليانه، همت مضاعف و کار مضاعف را نشان دادند. ما در زمينه‌هاى اقتصادى، در زمينه‌هاى سياسى، در زمينه حضور عظيم و پرشکوه مردم در عرصه‌هاى مختلف سياسى و انقلابى، در عرصه علم و فناورى و در عرصه سياست خارجى، در بخشهاى مختلف، خوشبختانه کارهاى بزرگى را شاهد بوديم که هم مسئولين کشور، قوه مجريه، قوه مقننه و قوه قضائيه انجام دادند؛ به‏خصوص قوه مجريه در اين دورانِ يکساله کارهاى بزرگى را انجام دادند که از جمله آنها همين مسئله حساس و بزرگ هدفمندى يارانه‌ها‌ست، که اين کار بزرگ را شروع کردند و اميدواريم ان‌شاءالله با موفقيت کامل اين کار به انجام برسد.
آنچه من از مجموع احساس مىکنم، اين است که کشور ما بحمدالله در جاده پيشرفت و تعالى حرکت خوبى را آغاز کرده است. البته اين حرکت که روز‌به‌روز هم شتاب بيشترى گرفته است، ناشى از زحمات و تلاشهاى مسئولان و ملت در طول ساليان متمادى است؛ اما خوشبختانه اين حرکت هرچه گذشته است، شتاب بيشترى پيدا کرده است. مثلاً در عرصه توليد علم، طبق آمارهايى که مراکز متخصص جهانى و مراکز بين‌المللى اعلام مىکنند، مشارکت کشور ما در پيشرفت علمى و توليد علم در دنيا بيش از يازده درصد است؛ در حالى که ما يک درصد مردم دنيا هستيم و کشورى که بعد از ما در اين منطقه بيشترين نصيب را داشته است، کمتر از شش درصد پيشرفت داشته است. بنابراين پيشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف بحمدالله خيلى خوب بوده است. اين حرکت شتاب‌آلود و همراه با جديت و همت، ان‌شاءالله بايستى ادامه پيدا کند.
آنچه در عرصه مجموعه مسائل کشور انسان مشاهده مىکند، که در سال 90 بايد ما آن را وجهه همت خودمان قرار بدهيم، اين است که از جمله اساسى‌ترين کارهاى دشمنان ملت ما و کشور ما در مقابله با کشور ما، مسائل اقتصادى است. البته در عرصه فرهنگى هم فعالند، در عرصه سياسى هم فعالند، در عرصه انحصارات علمى هم فعالند، اما در عرصه اقتصادى فعاليت بسيار زيادى دارند. همين تحريمهايى که دشمنان ملت ايران زمينه‌سازى کردند يا آن را عليه ملت ايران اعمال کردند، به قصد اين بود که يک ضربه‌اى بر پيشرفت کشور ما وارد کنند و آن را از اين حرکت شتابنده باز بدارند. البته خواسته آنها برآورده نشد و نتوانستند از تحريمها آن نتيجه‌اى را که انتظار داشتند، بگيرند و تدابير مسئولان و همراهى ملت بر ترفند دشمنان فائق آمد؛ اما دنبال مىکنند. لذا اين سال جارى را که از اين لحظه آغاز مىشود، ما بايستى متوجه کنيم به اساسى‌ترين مسائل کشور، و محور همه اينها به نظر من مسائل اقتصادى است. لذا من اين سال را «سال جهاد اقتصادى» نامگذارى مىکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهاى ديگرى که مربوط به مسائل اقتصادى مىشوند و همچنين از ملت عزيزمان انتظار دارم که در عرصه اقتصادى با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبيعى کافى نيست؛ بايد در اين ميدان، حرکت جهشى و مجاهدانه داشته باشيم.
توجه داريد که ما الآن در اين ساعت داريم وارد سومين سال دهه پيشرفت و عدالت مىشويم. البته هم در زمينه پيشرفت و هم تا حدود زيادى در زمينه عدالت کارهاى خوبى انجام گرفته است، ليکن حرکت ما بايد به نحوى باشد که بتوانيم اين دهه را به معناى حقيقى کلمه مظهر پيشرفت و مظهر استقرار عدالت در کشورمان قرار بدهيم. خوشبختانه با اين حرکتى که در دنياى اسلام به ‌وجود آمده است، انسان احساس مى‏کند که اين دهه به توفيق پروردگار براى منطقه هم دهه پيشرفت و دهه عدالت خواهد بود.
اميدواريم خداوند متعال شما ملت عزيز را، شما مسئولان عزيز را، شما جوانان مؤمن و خوش‌روحيه و فعال و بااستعداد را مشمول لطف خود و مشمول ادعيه زاکيه حضرت بقية‌الله (ارواحنا فداه) قرار بدهد. ياد شهداى عزيزمان را، ياد امام بزرگوار را گرامى مىداريم و اميدواريم خداوند به برکت ارواح طيبه اين بزرگواران ملت ايران را مشمول رحمت و فضل و برکت و رضوان و غفران خود قرار دهد.
والسّلام عليکم و رحمةالله و برکاته


نظر شما :