فرمانده ارتش: هر گونه حمله‌ای به ایران خودکشی است

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۲۰۵۸ سرخط اخبار

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی در اختیار نیروهای نظامی صلح طلب ایران قرار گرفته است، تاکید کرد که تعرض نظامی به ایران امری ناممکن و خودکشی تجاوزگر خواهد بود.

به گزارش مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش سه شنبه شب در مراسم دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران اظهار داشت: امروز به همت دانشمندان و کارشناسان مومن و غیرتمند ایرانی، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی در اختیار نیروهای نظامی و ملت نجیب و صلح طلب ایران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در زمینه ساخت ادوات و تجهیزات اولیه مورد نیاز به خودکفایی رسیده بلکه با تولید تجهیزات دفاعی و بازدارنده بسیار مدرن از جمله زیردریایی ها، قایقهای پرنده، نفربرها، تانکهای پیشرفته، تولید و ساخت موشکهای با برد کوتاه، میان برد و برد بلند، بالستیک و موشکهای هوشمند زمین به زمین بی تردید می تواند هر تعدی و جسارتی را پاسخ دهد.

پوردستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت هرگونه تعدی از سوی دشمنان این نظام، منافع حیاتی استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیستی را که مدام در پی توطئه علیه این ملت فرهیخته است را مورد هدف قرار خواهد داد و آنها را وادار به پشیمانی خواهد کرد.

وی بر این نکته نیز تاکید کرد که تمامی توانمندیها و توان بازدارندگی و دفاعی امروز جمهوی اسلامی ایران، در جهت تضمین امنیت و ثبات منطقه حساس و راهبردی خلیج فارس و منافع ملی این کشور قرار دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم دولتهایی که برای فریب ملتهای ستم کشیده شعار دموکراسی و دفاع از حقوق بشر سر می دهند، چشمان خود را بر ظلم آشکار به زنان، کودکان، سالخوردگان و مردم مظلوم و بیگناه غزه، عراق، افغانستان و پاکستان فرو بسته اند.

وی افزود: این دولتها امروز نیز با نیرنگ و فریب درصدد مصادره فریاد آزادیخواهی و استقلال طلبی مردم کشورهای تونس، مصر، یمن، بحرین ، لیبی و دیگر کشورهای منطقه هستند.

پوردستان گفت: از آنجایی که این دولتها می دانند که این فعالیتهای خودجوش برخاسته از اعتقادات دینی و مکتب حیات بخش اسلام، به طور حتم معادلات و توازن قدرت در منطقه را به نفع عدالت و استقلال ملتها سوق خواهد داد، لذا در عمل با آن مخالفت و خشونت دولتهای سرسپرده را می ستایند.

وی افزود: آنها همچنین به اشکال مختلف از قدرت گرفتن احزاب و گروههای مردمی و رشد و شکوفایی کشورهای این منطقه و سایر نقاط جهان به نفع منافع نامشروع خود جلوگیری می کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: به طور یقین می توان تحولات پرشتاب اخیر در منطقه خاورمیانه و آفریقای عربی را ناشی از تاثیر عمیق انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن دانست، انقلابی که خودآگاهی مسلمانان را به منصه ظهور رساند و باعث شکل گیری و بیداری اسلامی در جهان اسلام شد. فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این بیداری اسلامی در منطقه همچنین موجب شد تا ارزشهایی همچون ظلم ستیزی، آزادیخواهی، استقلال طلبی و عدالت خواهی به ارزشهایی مسلط در جوامع اسلامی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: برآیند این اتفاقات خط بطلان و پایانی بر راهبرد خاورمیانه بزرگ مورد نظر آمریکا و رژیم منفور صهیونیستی و در نهایت تکوین خاورمیانه اسلامی است.

پوردستان خاطرنشان کرد: کشورهای غربی امروز برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را نیز با تبلیغات واهی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های رسانه ای، سیاسی، تجاری، جاسوسی و اطلاعاتی برای اختلال در مسیر موفقیت ، آنرا خطری بالقوه برای کشورهای منطقه و جهان وانمود کرده اند.

وی افزود: این کشورها با دنبال کردن پروژه ایران هراسی و ایجاد فضای ارعاب و تهدید بر دوری کشورها از ایران و فروش تحمیلی انبوه تسلیحات نظامی پیشرفته که غیرقابل استفاده و صرفا برای حفظ امنیت و منافع ناحق خود است ، متمرکز شده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که تاریخ چند هزار ساله ایران بویژه تاریخ چند قرن اخیر این کشور نشان دهنده آن است که ایرانیان همواره انسانهایی مهرورز و صلح طلب بوده و هیچگاه به دنبال تجاوز به سایر ملل و کشورها نبوده اند، افزود: این امر برگرفته از فرهنگ غنی و آموزه های دینی و اسلامی مردم این سرزمین است.

پوردستان با اشاره به جایگاه قدرتمند ایران در منطقه تاکید کرد: امروز هیچ دشمنی شرایط و تمایل حمله نظامی به ایران مقتدر را ندارد زیرا تعرض نظامی به ایران در شرایط کنونی امری بسیار دور و حتی ناممکن و خودکشی تجاوزگر خواهد بود.



نظر شما :