زمان احتمالی بازگشایی سفارتهای ایران و مصر

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۲۰۷۹ سرخط اخبار
یک منبع دیپلماتیک در تهران با اشاره به مواضع مثبت مقامات جدید مصر درباره ایران از گشایش سفارتخانه های دو کشور در پایتخت ها تا 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این منبع در وزارت خارجه با اشاره به سابقه مثبت فعالیت دفتر حافظ منافع ایران در قاهره احتمال معرفی "مجتبی امانی" به عنوان سفیر ایران در مصر را رد نکرد.

وی که تمایل داشت نامش ذکر نشود با اشاره به اینکه از ماموریت امانی در قاهره قریب به دوسال دیگر باقی مانده، افزود: احتمال دارد امانی به عنوان سفیر در مصر تعیین شود.

این منبع آگاه در ادامه با اشاره اظهارات مثبت "نبیل العربی" وزیرخارجه مصر و "محمد الطنطاوی" رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر (که قدرت را پس از سقوط مبارک در دست گرفته است) در زمینه روابط با ایران افزود: احتمال اینکه سفارت ایران و مصر در دو کشور تا 6 ماه دیگر بازگشایی شود بالاست، اما در این راستا موانعی کوچک وجود دارد که به تدریج برطرف می شود.

خاطرنشان می شود مقامات مصری پس از سقوط رژیم مبارک در مواضعی بر لزوم ارتباط با ایران به عنوان کشوری مهم در خاورمیانه تاکید ورزیده اند که این مسئله با واکنش منفی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس روبرو شد.

نظر شما :