انتقاد رقیب اوباما از سیاست‌های وی در قبال ایران

۱۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۴۴۰۲ آمریکا
مطرح ترین نامزد جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات سال آتی ریاست جمهوری، سیاست های کاخ سفید در قبال ایران را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، "میت رامنی" که شب گذشته آمریکا را به مقصد انگلیس ترک کرد پیش از ترک ایالات متحده در نیوهمپشایر توقف کرد و در این شهر به انتقاد از سیاست خارجی "باراک اوباما" بویژه در قبال ایران پرداخت و گفت: با صدای بلند صحبت می کنی اما چماق کوچکی در دست داری.

رامنی که در جمع هواداران خود سخن می گفت به همراه "جب بردلی" از نمایندگان سابق جمهوریخواه به پرسش های حاضرین در مورد سیاست خارجی اوباما پاسخ گفت.

رامنی در خصوص سیاست های اوباما در قبال ایران گفت: اوباما در عمل به وعده انتخاباتی خود مبنی بر نزدیک شدن به مقامات ایران و مذاکره با آنها ناکام مانده و به توصیه های "تئودور روزولت" ( از روسای جمهور اسبق آمریکا ) مبنی بر اینکه "آرام سخن بگوئید اما چماق بزرگی در دست داشته باشید" گوش نمی کند.

"میت رامنی" و "باراک اوباما"

وی سپس با بی اثر خواندن تحریم های آمریکا علیه ایران گفت : راهبرد اوباما و بلند سخن گفتن او در حالیکه چماق کوچکی در دست دارد، مرا می ترساند.

رامنی سپس در موضعی خصمانه نسبت به ملت ایران به اوباما توصیه کرد که همکاری های خود با روسیه را در مورد ایران افزایش دهد و طوری رفتار کند که ایران این موضوع را درک کند که به واقع گزینه نظامی روی میز هست.

رامنی که تا کنون توانسته در سه ایالت رای اول جمهوریخواهان را برای تبدیل شدن به نامزد قطعی این حزب برای انتخابت سال آینده تصاحب کرده در این مورد افزود: زمانی که شما گزینه نظامی را از روی میز حذف می کنید همانند این است که چماق بزرگ خود را به دور می اندازید و در این مرحله تنها چیزی که در اختیار خواهید داشت "کلمات بزرگ" خواهد بود.

فرماندار سابق ماساچوست در ادامه از دخالت آمریکا در حمله به لیبی نیز انتقاد کرده و جنگ لیبی را عملیاتی ناقص و بی هدف توصیف کرد.



نظر شما :