متن نامه تحریم بانک مرکزی ایران

۱۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۵۲۸۵ آمریکا
اوایل هفته جاری شماری از خبرگزاری‌های معتبر جهان از نوشته شدن نامه‌ای توسط سناتور‌های آمریکایی خطاب به باراک اوباما خبر دادند.
متن نامه تحریم بانک مرکزی ایران

دیپلماسی ایرانی: اوایل هفته جاری شماری از خبرگزاری‌های معتبر جهان از نوشته شدن نامه‌ای توسط سناتور‌های آمریکایی خطاب به باراک اوباما خبر دادند. بر اساس این گزارش آنها در این نامه از رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند که بانک مرکزی ایران را تحریم کند. این نامه اواخر وقت سه شنبه تحویل دفتر ریاست جمهوری شد. آنچه در پی می‌آید متن این نامه است که توسط روزنامه فایننشال تایمز منتشر شده است.

 

چهارم آگوست 2011-08-10

رئیس جمهور

کاخ سفید

واشینگتن دی سی

آقای رئیس جمهور

به دنبال آخرین گزارش‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و آزمایش‌های موشکی، ما به طور جدی در مورد ادامه پرشتاب فعالیت های غنی‌سازی اورانیوم در ایران و همچنین برنامه های موشکی ابراز نگرانی می‌کنیم . در همین حال این حکومت از ارائه پاسخ‌ به سئوالات مطرح از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برخی شواهد در زمینه ماهیت تسلیحاتی فعالیت‌های هسته‌ای اش  خودداری کرده است.

ما باید فشار اقتصادی را بر ایران افزایش دهیم و به عقیده ما ایالات متحده باید استراتژی جامع‌تری را در قبال فشار بر سیستم مالی ایران از طریق تحریم بانک مرکزی این کشور به کار گیرد. در صورتی که متحدان کلیدی ما از این روند حمایت کنند، آنگاه بنا بر باور ما این تحریم می‌تواند بسیار موثرتر باشد.

همان طور که می‌دانید حکومت ایران راه‌هایی را دنبال می‌کند تا تحریم‌های اعمالی از سوی ایالات متحده و تحریم‌های چند جانبه را دور بزند. در بخش بانکداری، بانک مرکزی ایران در کانون این استراتژی واقع شده است. در ماه می، دیوید کهن، دستیار خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و بازرسی مالی اعلام کرد که فعالیت های بانک مرکزی ایران تحت نظارت ویژه خزانه‌داری قرار دارد. این در حالی است که خزانه داری پیش تر اعلام کرده بود که بانک مرکزی و دیگر بانک‌های بازرگانی ایرانی درخواست کرده‌اند تا نام آنها از پیغام‌های پرداخت بین‌المللی حذف شود تا موسسه‌های مالی مقدماتی دشوار‌تر بتوانند طرف‌های واقعی نقل و انتقال های مالی را تشخیص دهند. این در حالی است که ما همچنان نگرانیم که بانک مرکزی ایران به نقل و انتقال مالی و دور زدن تحریم‌ها برای بانک‌های ایرانی کمک می‌کند.

اکنون زمان آن فرا رسیده تا تحریم‌های جدی علیه سیستم مالی ایران از طریق تحریم بانک مرکزی اعمال شود. این در حالی است که کنگره به طور ویژه این اعمال تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران حمایت می‌کند. طبق قانون FY10  امنیت ملی آمریکا، سنا با اجماع از شما برای اعمال چنین تحریمی حمایت می‌کند. ما از شما می‌خواهیم موضوع تحریم بانک مرکزی ایران  و همچنین ترغیب متحدان به حمایت از این تحریم را مورد توجه قرار دهید.

با احترام

امضاء

90 سناتور عضو سنا

 


( ۱ )

نظر شما :