واکنش بروجردی به گزارش احمد شهید

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۲۳:۳۵ کد : ۱۷۰۸۷ سرخط اخبار
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی درباره گفت‌وگوی با ایران، گفت: آمریکایی‌ها اگر مدارکی دارند مکان و زمان این دیدار‌ها را اعلام کنند.
به گزارش خبرآنلاین، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، افزود: در جهان امروز که عصر انفجار اطلاعات است، هیچ چیز مخفی وجود ندارد و اگر آمریکایی‌ها با مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران در جایی دیدار کرده‌اند به طور مشخص آن را اعلام کنند
وی گفت: سیاست ما درخصوص روابط با آمریکا مشخص است. مگر در موارد خاصی که نظام تصمیم می‌گیرد؛ که یک مورد آن در موضوع عراق بود و ما سه دور مذاکرات رسمی با مقامات آنها داشتیم.
بروجردی در خصوص اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره مقابله به مثل با ایران، گفت: عربستان کشوری نیست که بتواند در برابر تهدید آمریکا مقاومت کند. سناریوی طراحی شده آمریکا موجب شده عربستان به عنوان متحد این کشور، ناگزیر به تأیید آن شود
وی افزود: خود عربستان هم به خوبی می‌داند که ایران دست به اقدام تروریستی نمی‌زند، چون خود ما قربانی تروریسم هستیم. بنابراین فکر می‌کنم وزیر خارجه عربستان با فشار مقامات آمریکایی اینگونه اظهار‌نظر کرده است.
نماینده بروجرد با بیان اینکه اصل مقابله به مثل عملی مرود است، تأکید کرد: صد درصد بدانید چنین خبری نیست و سناریوی آمریکایی‌ها و اسنادی که تهیه ‌کرده‌اند هیچ ارزشی ندارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تلاش هستند فضا‌سازی جهانی بر علیه ایران ایجاد کنند، گفت: در عرصه هسته‌ای همه دنیا شاهد بود که با آژانس توافق کردیم و به سوالات آنها پاسخ گفتیم. ولی آمریکایی‌ها اعلام کردند ما اسنادی داریم که برخلاف این موضوع است.
وی درباره چهره‌ای که آمریکایی​ها مدعی هستند قصد ترور سفیر عربستان در واشنگتن را داشته هم اظهار داشت: خود رسانه‌های بیگانه هم اعلام کرده‌اند این فرد علاوه بر اینکه سابقه دزدی داشته است دچار فراموشی هم هست. به قدری پایه ادعای آمریکایی‌ها سست است که خود تحلیل‌گران این کشور هم آن را به سخره گرفته‌اند.
بروجردی در پاسخ به خبر‌آنلاین درباره اینکه فکر می‌کنید آمریکایی‌ها بعد از این سناریو چه طرح‌هایی را دنبال می‌کنند؟، گفت: ایران‌‌هراسی از سال ابتدایی انقلاب سیاست دائمی آمریکا بوده و آنها با هدف حضور بیشتر در منطقه و گرفتن پایگاه، مدام در این سیاست دمیده‌اند و همیشه با این ترفند ایران را یک کشور تهدید‌کننده در اذهان مسئولان کشور‌های همسایه برجسته کرده‌اند. در حالی که سیاست ایران هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همسایگانش است و حتی ما با کشور‌های منطقه توافق‌های امنیتی داریم.
 رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش حقوق بشری اخیر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مأموریت احمد ‌شهید این بود که گزارشی علیه ایران تهیه کند در حالی که وضعیت حقوق بشر در کشور‌های مدعی دموکراسی از گوانتانامو تا زندان‌های سری اروپا مشخص است.
وی با بیان اینکه آمریکا مصداق کامل برای نقض حقوق در دنیاست، گفت: این ساختار ناسالم حاکم بر سازمان ملل موجب می‌شود که تعریف نادرستی از حقوق بشر ترسیم شود و درباره جمهوری اسلامی با چند مصداقی که برای آن قائل می‌شوند موضوع را تبدیل به یک موضوع مهم کنند و از آنجا که کشور‌های هم‌پیمان در سازمان ملل تابع نظرات هم هستند، اینگونه گزارش‌ها تأیید می‌شود.
بروجردی گفت: به همین دلیل از آنجا که مشروعیتی برای چنین گزارش‌هایی قائل نبودیم به احمد شهید اجازه حضور ر ایران را نداده‌ایم و این گزارش را هم مردود می‌دانیم. 

نظر شما :