شهر 'بنی ولید' سقوط کرد

۲۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۷۱۲۶ سرخط اخبار

فارس- فرمانده نیروهای نظامی شورای انتقالی لیبی اعلام کرد که انقلابیون لیبی موفق شدند، شهر بین ولید را به تصرف کامل خود درآورند.
فرمانده نیروهای نظامی شورای انتقالی لیبی ساعتی پیش اعلام کرد که شهر بنی‌ولید، یکی از آخرین سنگرهای دیکتاتور فراری لیبی که در 170 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس قرار دارد، به تصرف کامل انقلابیون لیبی درآمد.

سیف اللاسی،‌ فرمانده تیپ زلیتن در شمال شرقی بنی‌ولید که در حمله به این شهر مشارکت داشت،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که با آزادی کامل بنی‌ولید، هم اکنون در شرق، راه سرت و در جنوب، راه سبها و در غرب، راه طرابلس باز شده است.

وی گفت: در این جنگ 20 مزدور به اسارت گرفته شدند،‌این درحالی است که یکی دیگر از فرمانده‌هان انقلابیون اعلام کرد، در نبرد آزاد سازی این شهر، 2 انقلابی کشته و 16 نفر دیگر مجروح شدند.

انقلابیون از دو سمت شمال و جنوب به بنی‌ولید حمله کرده و در مرکز با یکدیگر تلاقی کردند و موفق شدند، کنترل فرودگاه شهر را بدست گیرند.


انقلابیون لیبی که شهر بنی ولید را بیش از یک ماه به محاصره خود در آورده‌اند از روز یکشنبه و پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای در حمله به این شهر ، هجوم به این شهر را آغاز کردند.



نظر شما :