واکنش بهمنی به تهدید تحریم بانک مرکزی

۳۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۷۲۵۱ سرخط اخبار
رییس کل بانک مرکزی در واکنش به تهدید تحریم این بانک عنوان کرد: بانک مرکزی در تمام دنیا مستقل و جدای از دولت است و اگر این چنین تصمیمی گرفته شود یک تصمیم غیر عادلانه و غیر منطقی قلمداد خواهد شد.

به گزارش «ایسنا»، محمود بهمنی امروز در واکنش به تهدید تحریم بانک مرکزی بیان کرد:‌ اگر به اسم این که می‌خواسته یک اتفاقی بیفتد و به دروغ می‌خواستند یک تروری رخ دهد بگویند ما بانک مرکزی را تحریم کنیم اصلا این موضوع چه ارتباطی به آن یکی دارد. بانک مرکزی در تمام دنیا مستقل است و اصلا جدای دولت و این مسائل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:‌ بانک مرکزی مربوط به ملت است یک کشوری که پشتوانه آن ملت باشد تحریم آن اصلا نتیجه نمی‌دهد و اعتقاد دارم بانک جهانی وصندوق بین المللی پول اصلا زیر بار این نخواهند رفت حتما سازمان ملل هم زیر بار آن نمی‌رود.

بهمنی تصریح کرد: این موضوع یک بحث سیاسی است و از این بحث سیاسی قطعا خیلی کشورها تبعیت نمی کنند و این یکی از مواردی می‌شود که تحریم آن موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

رییس کل بانک مرکزی ایران در پاسخ به این سوال که برای این اقدام سازوکاری نیز وجود دارد گفت:‌ ما سازوکار حتما داریم که البته من نباید توضیحات آن را بدهم. سازمان ملل نمی‌تواند و کشورهای دنیا هم هیچ وقت تابع یک یا دو کشور نمی‌شوند که اگر یک عده به ناحق یک کاری کردند بقیه این کار را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرگز چنین فکری به ذهن سازمان ملل نخواهد رفت و بانک‌های مرکزی دنیا هم چنین کاری را نمی‌پذیرند. اگر این به عنوان یک تصمیم گرفته شود یک تصمیم غیر عاقلانه، غیر معقول و غیر منطقی قلمداد خواهد شد.

نظر شما :