عامل انتقال ویروس استاکس‌نت به تجهیزات نطنز مشخص شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۰۰۱۳۳ سرخط اخبار

برخی از مقامات سابق و کنونی اطلاعاتی آمریکایی، هویت کسی را که ویروس استاکس نت را وارد تجهیزات هسته‌ای ایران کرده است، افشا کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، این فرد یک جاسوس دو جانبه ایرانی و از اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق ایران (همان منافقین) است که یک حافظه جانبی دارای ویروس استاکس‌نت را به تجهیزات هسته‌ای ایران وارد کرده است.

بنا بر این گزارش، این ویروس به گونه‌ای طراحی شده که با ورود به تجهیزات هسته‌ای ایران، کنترل سانتریفیوژهای ایرانی را به دست آورده و این گونه کار می‌کند که به صورت ناگهانی در وضعیت چرخش‌های دورانی سانتریفیوژ‌ها، اختلال پدید می‌آورد، به گونه‌ای که گاه سانتریفیوژ‌ها با سرعتی بیش از سرعت معمول و گاه با سرعتی بسیار کمتر از آن حرکت می‌کنند؛ موضوعی که مورد تأیید سازمان اطلاعات و امنیت بین‌المللی هم قرار گرفته است.

همچنین گزارش‌های منتشره، حکایت از آن دارد که این جاسوس دوجانبه در «نوادا»ی آمریکا آموزش دیده است؛ جایی که نیروهای مجرب سازمان جاسوسی و نیروهای ویژه آمریکا آموزش می‌بینند.

در همین گزارش آمده است، اعضای دیگر سازمان منافقین، افزون بر خرابکاری در تجهیزات هسته‌ای ایران با همراهی عوامل موساد، در سال‌های اخیر نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نقش داشته‌اند.


نظر شما :