سرمقاله القدس العربی:

آقای رامنی شرم‌آور است

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۰۴۸۵۷ اخبار اصلی خاورمیانه
پیش‌بینی می‌شود کاندیدا جمهوری خواهان بااعلام وفاداری به رهبران رژِیم صهیونیستی و تعهد به انجام دیکته‌های آنها شمار قابل توجهی از رای‌دهندگان یهودی را به طرف خود جذب کند.
آقای رامنی شرم‌آور است

دیپلماسی ایرانی: میت رامنی، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا که این روزها به آب و آتش می زند تا هر طور شده رقیب خود باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده امریکا را کنار بزند، به اسرائیل سفر کرده تا ضمن اعلام ارادت به صهیونیست ها حمایت قاطع آنها را در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را نیز کسب کند. وی به همراه خانواده و نزدیکانش به قدس اشغالی سفر کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به هیچ وجه مخفی نمی کند که رامنی را بر باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی ترجیح می دهد و برای همین تلاش می کند تا آرای اکثریت اسرائیلی ها و همچنین یهودی های امریکا را به نفع او جذب کند.

رامنی که بنا به آخرین نظرسنجی ها در رقابت با اوباما از وضعیت مساوی برخوردار است، پیشاپیش اعلام کرده است که از دستورالعمل های سیاسی بنیامین نتانیاهو تبعیت می کند، چه در زمینه به رسمیت شناختن بیت المقدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل چه در زمینه طرح او برای حمله به ایران و نابود ساختن تاسیسات هسته ای آن.

مواضع رامنی باعث آسودگی خیال بسیار نتانیاهو شده است، برای همین هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با وی به روشنی گفت: "از تو شنیدم که تو هم قبول داری که بزرگ ترین خطر وجود سلاح هسته ای در دست ایران است"، وی هممچنین وی را خطاب قرار داد و گفت: "میت رامنی نمی توانم بگویم که با تو هم نظر نیستیم که باید هر کار که در توانمان هست انجام دهیم تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم."

بسیار جای تاسف است که این گونه بی شرمانه و خجالت آور شاهد وابستگی نامزد ریاست جمهوری امریکا به اسرائیل و رای دهندگان یهودی هستیم. این نشان می دهد که دولت عظمای امریکا تا چه اندازه متزلزل است و نخبگان سیاسی چقدر غرق نفاق هستند و فساد نظام دموکراتیک آن را در بر گرفته است.

این در حالی است که پرزیدنت اوباما هم چیزی را از طرف امریکا به اسرائیل داده که تا کنون حتی به هیچ کدام از کشورهای اروپایی نداده است، سلاح های پیشرفته و امضای توافق نامه های دفاعی گسترده و همچنین تعهد به حمایت از امنیت اسرائیل از همه راه های ممکم و توسل به تمامی ابزارهای لازم چیزی کمی نیست که نامزد جمهوریخواهان بخواهد برای ابراز بندگی خود راه نفاق در پیش بگیرد و صرفا برای شکست رقیب انتخاباتی خود تا این اندازه خود را خوار و کوچک کند. این گونه رفتارها لایق کشوری با این همه ادعا که خود را ابر قدرت جهان می داند و نامزدهای ریاست جمهوری آن نیست.

بر کسی پوشیده نیست که برنامه هسته ای ایران کاملا اهداف صلح آمیز دارد و به هیچ وجه خطری برای هیچ کشور یا حکومتی در دنیا حتی اسرائیل نیست، به ویژه که این اسرائیل است که بیش از یک صد کلاهک هسته ای در اختیار دارد و علاوه بر آن میزبان انبار عظیمی از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی است. کاملا روشن است که سیاستمداران امریکایی چشم بسته دیکته های اسرائیل را اعمال می کنند و نمی توانند هیچ مجادله یا مناقشه ای بر سر آن را بپذیرند، چرا که می ترسند به دلیل حمایت بی چون و چرای لابی یهودی ها از حکومت تلاویو جایگاه های سیاسی خود را از دست بدهند.

رقابت نامزدهای امریکایی در خاک اسرائیل و اعلام وابستگی شان به دستورالعمل های تلاویو برای ایجاد جنگی جدید در منطقه حاصلی جز قربانی شدن صدها هزار نفر یا حتی میلیون ها نفر بی گناه را به دنبال نخواهد داشت، جنگی که در صورت حمله به ایران در خواهد گرفت و به گفته بیشتر ناظران نظامی احتمال استفاده از سلاح های ویرانگر و وحشتناک هم وجود دارد.

ایالات متحده امریکا با اجرای دیکته اسرائیلی ها اقدام به اشغال عراق کرد، برای این که تلاویو از نظام سابق عراق و سلاح های کشتار جمعی آن که در حال گسترش و بزرگ نمایی در مخاطرات آن بود، می ترسید، در پی آن حمله 5 هزار سرباز امریکایی و بیش از یک میلیون عراقی کشته شدند، و اکنون اسرائیل می خواهد همان جنایت را با همان دلایل مرتکب شود با این تفاوت که ابعاد هزینه های آن فاجعه بارتر برای منطقه و مردم آن خواهد بود.

پیش بینی می شود رامنی با این اعلام وفاداری به رهبران اسرائیلی و تعهد به انجام دیکته های آنها شمار قابل توجهی از رای دهندگان یهودی را به طرف خود جذب کند، اما بازنده اصلی ملت امریکا و مردم منطقه خواهند بود که ممکن است در صورت پیروزی رامنی بخواهد به وعده ای که داده برای حمله به ایران عمل کند.

 تحریریه دیپلماسی ایرانی


نظر شما :