لئون پانتا در مصر اعلام کرد:

امریکا در حال کار روی طرح درگیری احتمالی با ایران است

۱۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۲:۳۳ کد : ۱۹۰۴۹۴۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا با اشتباه خواندن گزارش هایی مبنی بر همکاری واشنگتن و تل آویو روی طرح های حمله به ایران، اعلام کرد که آمریکا در حال کار روی طرح های احتمالی در برابر ایران و چگونگی واکنش در برابر آنهاست.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا که امروز سه شنبه برای دیدار با "محمد حسین طنطاوی" رئیس شورای عالی نظامی و همچنین "محمد مرسی" رئیس جمهوری جدید مصر وارد قاهره پایتخت این شده است، با اشاره به اینکه آمریکا در حال کار روی طرح های احتمالی برای درگیری احتمالی با ایران و بحث درباره این طرح ها با اسرائیل است، گزارش هایی که درباره به اشتراک گذاری طرح های حمله به ایران در طول سفر او به اسرائیل مطرح شده است را نادیده گرفت.

وزیر دفاع آمریکا پیش از سفر به اسرائیل با هدف مذاکره درباره ایران، در واکنش به گزارش هفته اخیر رسانه های صهیونیستی مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی جزئیات طرح های حمله به ایران را به اسرائیل ارائه کرده است، به خبرنگاران حاضر در قاهره اعلام کرد: توصیف اینکه ما می خواهیم طرح های حمله احتمالی به ایران را (در سفر به اسرائیل) مورد بحث قرار دهیم، اشتباه است؛ آنچه ما درباره آن بحث می کنیم احتمال های متنوع و چگونگی واکنش در برابر آنهاست.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" اخیرا به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شده است که "تام دانیلون" مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر خود به اسرائیل، طرح حمله احتمالی به ایران را به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه داده است؛ بنا بر این گزارش، دانیلون در این دیدار اطلاعاتی در رابطه با توانمندی های تسلیحاتی و نظامی آمریکا برای مقابله و برخورد با تاسیسات هسته ای ایران، شامل تاسیسات زیرزمینی ایران، در اختیار نتانیاهو گذاشته است.

از سوی دیگر یک مقام اسرائیلی که او نیز خواسته تا نامش فاش نشود به خبرگزاری "رویترز" گفته است که دانیلون نه با نتانیاهو دیدار کرده و نه طرحی به وی ارائه کرده است.

پانتا در ادامه اظهارات خود به خبرنگاران در قاهره گفت که آمریکا اطلاعات جاسوسی و سایر اطلاعات را درباره تهدیدهای احتمالی ایران با مقامات اسرائیلی به اشتراک می گذارد و در عین حال درباره اینکه این تهدیدها چطور باید بررسی شوند، به مباحثه می پردازد.

وزیر دفاع آمریکا از ارائه جزئیات مربوط به طرح های ویژه نظامی واشنگتن در برابر ایران خودداری کرد و صرفا گفت: بدیهی است که ما به کار روی تعدادی از این گزینه ها در این زمینه ادامه می دهیم.


نظر شما :