ماجرای سفر هیئت ایرانی به یمن

۱۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۴:۰۹ کد : ۱۹۰۴۹۸۷ سرخط اخبار

یک مقام آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن گفت: اساسا هیچ دیداری برای رئیس جمهور یمن با هیأت ایرانی تنظیم نشده بود که رئیس جمهور یمن آن را لغو کند. 

یک مقام آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اساسا هیچ دیداری برای رئیس جمهور یمن با هیأت ایرانی تنظیم نشده بود که رئیس جمهور یمن آن را لغو کند.

وی درباره انتشار اخباری در رسانه های عربی مبنی بر اینکه رئیس جمهور یمن حاضر به دیدار با نماینده ایران نشده و این دیدار لغو شده است، گفت: باید دیداری تنظیم می شد تا لغو شود. اما هیچ برنامه ای برای دیدار وجود نداشت.

بر اساس این گزارش هیأت ایرانی به ریاست سید مسعود حسینی، معاون پارلمانی وزارت نیرو ابتدای هفته جاری به منظور تقدیم پیام محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان خطاب به همتای یمنی وارد این کشور شد.

برخی منابع خبری  در یمن مدعی شدند منصور هادی رئیس جمهور یمن از پذیرش دیدار با فرستاده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به صنعا خودداری کرده و به همین دلیل دعوتنامه رئیس جمهور یمن تسلیم وزیر امور خارجه این کشور شده است.

خبرگزاری آلمان مدعی شد این اقدام رئیس جمهور یمن به دلیل «اعتراض به دخالت های ایران در امور داخلی یمن» انجام شده است.
 
این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن اعلام کرد که هیچگونه دیداری برای هیأت ایرانی با رئیس جمهور یمن تنظیم نشده بود.

کلید واژه ها: یمن رئیس جمهور یمن هیأت ایرانی


نظر شما :