بانک سلطتنی اسکاتلند تحریم ایران را نقض کرد

۰۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۰۵۸۰۲ سرخط اخبار

 مقامات دولت آمریکا از اقدام بانک سلطنتی اسکاتلند در نقض تحریم های ایران خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز»، مقامات فدرال دولت آمریکا در حال بررسی سوابق «بانک سلطنتی اسکاتلند» در خصوص نقض احتمالی تحریم های ایران هستند.

بنا بر این گزارش، بانک مرکزی آمریکا و همچنین وزارت دادگستری این کشور از 18 ماه پیش که این بانک بریتانیایی به طور داوطلبانه اطلاعات مربوط به معاملات خود را در اختیار آمریکا و همچنین مأموران تنظیم مقررات مالیاتی انگلیس قرار داده بود، بررسی های خود را آغاز کرده اند.

این گزارش افزود: موضوع نقض تحریم های ایران توسط بانک سلطنتی اسکاتلند در ادامه یک سری بررسی های دیگر درباره نقض های گزارش شده توسط بانک های انگلیسی، اروپایی و ژاپنی مطرح شده است.

بنا بر گزارشهای منتشر شده، مأموران تنظیم مقررات مالی آمریکا تحقیقاتی را در خصوص نقل و انتقالات غیرقانونی دلار با ایران پیش از مطرح شدن تحریم های شدیدتر توسط واشنگتن در سال 2008 انجام داده اند.

احتمال نقض تحریم های ایران توسط این بانک اسکاتلندی در شرایطی مطرح شد که درست هفته گذشته موضوع معاملات بانک «استاندارد چارترد» انگلیس در صدر اخبار رسانه های غربی قرار گرفته بود.

موضوع نقض تحریم های ایران توسط این بانک این بار در بررسی های انجام شده توسط مأموران تنظیم مقررات مالی آمریکا مشخص نشد، بلکه پس از آن مطرح شد که یک سری تحقیقات درون سازمانی در این بانک به کناره گیری مسئول بخش مدیریت ریسک این بانک منجر شد و انتقادات بسیاری را نیز در خصوص عملکرد دیگر شعب این بانک مطرح کرد.

بانک سلطنتی اسکاتلند در سال 2007 نیز با وزارت دادگستری آمریکا به توافق رسیده بود تا جریمه 500 میلیون دلاری را به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، لیبی، سودان و کوبا پرداخت نماید.

کلید واژه ها: تحريم ايران امريكا


نظر شما :