نتانیاهو :

ایران و بیداری اسلامی مانع گفت و گوهای صلح هستند

۰۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۹۰۶۱۱۵ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته در دیدار با یک سناتور آمریکایی به صراحت ماهیت خیزش های دو سال گذشته در کشورهای عربی منطقه خاورمیانه را اسلامی دانست و گفت : ایران و رشد گرایش های اسلامی در منطقه دو مانع اصلی از سرگیری گفتگوهای صلح بین تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روز نامه اسراییلی جروزالم پست نتانیاهو در دیدار با " مایکل بنت " سناتور دموکرات ایالت کلرادو در کنگره آمریکا ، با اشاره به این موضوع گفت که دولت ایران و رشد گرایش های اسلامی در منطقه خاورمیانه دو مانع عمده در راه از سرگیری مجدد گفتگوهای صلح بین اسراییل و فلسطین هستند.

این نخستین اعتراف صریح مقامات اسراییل به ماهیت اسلامی جنبش های موجود در کشورهای عربی است که جمهوری اسلامی ایران از آغاز آن را تحت عنوان " بیداری اسلامی " و با ماهیت اسلامی نامیده است.

نتانیاهو در ادامه افزود : توانایی ایران برای تاثیر گذاری روی مساله فلسطین بسیار بیشتر از توانایی جامعه جهانی برای مقابله با ایران است.

نخست وزیر راستگرای اسراییل در شمردن موانع از سرگیری گفتگوهای صلح با فلسطین هیچ اشاره ای به دلیل اصلی توقف این گفتگوها که اصرار دولت وی به تداوم شهرک سازی های غیر قانونی در اراضی اشغال شده فلسطینی ها است ، نکرد؛

مساله ای که حتی مورد انتقاد نزدیک ترین متحدان اروپایی و آمریکایی تل آویو است اما دولت راستگرای نتانیاهو حاضر نیست طرح های توسعه طلبانه ساخت شهرک های غیر قانونی در اراضی فلسطینی را متوقف کند.

کلید واژه ها: اسراییل فلسطین


نظر شما :