مرد شماره دو القاعده یمن کشته شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۰۶۶۸۷ سرخط اخبار

وزارت دفاع یمن اعلام کرد، سعید الشهری، مرد شماره دو القاعده در این کشور در حمله هوایی به خودرویش کشته شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سعید الشهری، تبعه عربستانی و مرد شماره دو القاعده به همراه شش تن دیگر از شبه نظامیان خانه اش را در منطقه «حضرموت» واقع در جنوب یمن ترک کرده بود که مورد حمله قرار گرفت. در این حمله علاوه بر الشهری، تمامی همراهان وی نیز کشته شدند.

 

وزارت دفاع یمن اعلام کرد: با کشته شدن الشهری ضربه سنگینی به عناصر تروریست در یمن و این منطقه وارد آمد.

 

الشهری معاون ناصر الوحیشی، رهبر القاعده در جزیرة العرب بود. وی مدتی در زندان گوانتانامو زندانی بود تا این که در سال 2007 میلادی به عربستان بازگشت اما پس از مدتی به القاعده یمن پیوست.

در سایت وزارت دفاع یمن همچنین آمده است که الشهری به همراه ۶ نفر دیگر از پیکارجویان در جریان عملیات ارتش کشته شدند.

جزئیات بیشتری در باره این عملیات منتشر نشده است.

شاخه القاعده مستقر درشبه جزیره عربستان سعودی، در ژانویه سال ۲۰۰۹ و در پی ادغام شدن دو شبکه منطقه ای از پیکارجویان که وابسته به شبکه بین المللی پیکارجویان در یمن و عربستان سعودی بودند، ایجاد شد.

این گروه تاکنون مسئولیت شماری از حملات را برعهده گرفته است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا این شاخه القاعده را متهم کرده که سعی داشتند یک هواپیمای خطوط مسافربری آمریکا را که در سال ۲۰۰۹ میلادی به سوی دیترویت در حرکت بود، منفجر کنند.

پیکارجویان مستقر در جنوب یمن، پس از سقوط حکومت علی عبدالله صالح، رئیس جمهور در فوریه سال گذشته موفق شده اند که کنترل بخش های وسیعی از این منطقه را در اختیار بگیرند.

کلید واژه ها: یمن القاعده الشهری


نظر شما :