اصلاح طلبی به سبک کرزی

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۹۰۷۰۷۲ سرخط اخبار

رئیس جمهوری افغانستان در یک اقدام کم سابقه، والیان ده ولایت را برکنار و به جای آن ها افراد دیگری را تعیین کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، در اعلامیه ای از سوی دفتر اداره امور ریاست جمهوری افغانستان آمده است که حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان فرمان انتصاب آن ها را امضا کرده است.


بر اساس این اعلامیه، عبدالجبار تقوا والی پشین تخار به عنوان والی کابل، ژنرال احمدفیصل بیگزاده والی سابق فاریاب به عنوان والی تخار و ژنرال محمدنعیم بلوچ به سمت والی هلمند تعیین شده اند.


همچنین محمدالله بتاش والی فاریاب، سلطان محمد عبادی والی بغلان و محمدسرور ثبات والی نیمروز شده اند.


دفتر اداره امور ریاست جمهوری همچنین افزود که عبدالمجید، نماینده پیشین ننگرهار در مجلس نمایندگان، والی میدان وردک، و فضل الله مجددی، نماینده لوگر، والی لغمان شده اند.


در اعلامیه این دفتر آمده که اقبال عزیز والی پیشین لغمان به عنوان والی لوگر و محمدطاهر صبری به عنوان والی بادغیس تعیین شده اند.


به گزارش شبکه بی بی سی، تاکنون سابقه نداشته که آقای کرزای این تعداد والی را از وظایفشان برکنار و به جای آنها افراد دیگری را تعیین کند.


پیش از این انتقادهایی مطرح شده بود در این مورد که رئیس جمهوری افغانستان از وارد کردن چهره های جدید در میان مقام های بلندپایه و از جمله والی ها خودداری می ورزد و به جابجایی همان چهره های سابق از پستی به پستی دیگر، اکتفا می کند.
 


نظر شما :