مقایسه قدرت نظامی ایران و اسرائیل + جدول

۰۶ مهر ۱۳۹۱ | ۰۴:۳۸ کد : ۱۹۰۷۳۱۴ سرخط اخبار

 

نشریه آلمانی "فوکوس" به بهانه ی جنگ لفظی ایران - اسرائیل، به بررسی توان نظامی تهران و تل آویو پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛ این نشریه با بیان اینکه قوی ترین قدرت نظامی منطقه است، نوشته است: ایران ۷۸ میلیون جمعیت دارد، درحالی که جمعیت اسرائیل به زحمت به هشت میلیون نفر می رسد. از این گذشته ایران در سال های اخیر زرادخانه خود را به شدت گسترش داده و نوسازی کرده است. واحدهای نیروی دریائی سپاه پاسداران و موشک های شهاب ۳ نمونه ای از این تجهیزات هستند.

هفته نامه فوکوس، در جدولی جنگ افزارهای ایران و اسرائیل را مقایسه کرده است.


 
ایران اسرائیل
مین افکن 5000 720
هواپیمای جنگی 440 460
قایق های سریع السیر 200 40
زیردریایی جنگی 15 3
قایق مین گذار 7 0
سلاح های ضدتانک

سلاح ضدهواپیما
1400
1700
900
200
کلاهک اتمی 0 200
موشک میان برد 90 100

تعداد سلاح های ضدتانک اسرائیل ۹۰۰ و ایران ۱۴۰۰، سلاح های ضد هواپیمای اسرائیل ۲۰۰ و ایران ۱۷۰۰ هستند.

در این جدول تعداد تانک های جنگی اسرائیل و ایران به ترتیب ۳۵۰۰ و ۱۶۰۰ واحد، تعداد زره پوش ها در ارتش اسرائیل ۶۲۰۰ واحد و در نیروهای مسلح ایران ۱۵۰۰ واحد اعلام شده است.

اسرائیل 460 و ایران 440 هواپیمای جنگی دارند. هلیکوپترهای اسرائیل 680 و ایران 610 عدد است.

قایق های سریع السیر ایران ۵ برابر اسرائیل است: ایران ۲۰۰ و اسرائیل ۴۰ قایق جنگی سریع السیر دارند.

تعداد زیردریایی های جنگی ایران به ۱۵ و اسرائیل به ۳ عدد می رسد.

ایران هفت قایق مین گذار دارد و اسرائیل فاقد این قایق هاست.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir و به نوشته فوکوس، قدرت ایران به لحاظ نیروی انسانی به اسرائیل می چربد: نیروهای شبه نظامی سپاه پاسداران در سال های اخیر توانایی نظامی بالایی پیدا کرده و به تجهیزات مدرن دسترسی یافته است. تجهیزاتی مانند موشک های شهاب ۳ می توانند به خاک اسرائیل برسند.

ایران هم چنین می تواند با بکارگیری ۲۰۰ قایق جنگی و موشک های ضد کشتی و کشتی های جنگی خود نیروی خطرناکی در خلیج فارس باشد.

«فوکوس» در ادامه مدعی «برتری هوایی اسرائیل بر ایران» می شود و در عین حال می نویسد: اسرائیل حتی با قوی ترین موشک ها هم اسرائیل قادر به نابودی تاسیسات اتمی زیرزمینی ایران نیست. این موشک ها تنها باید با استفاده از رادار، با دقت بالا و به کرات بر مراکز هسته ای ایران اصابت کنند تا اثرگذار باشند. 

معضلی به نام حزب الله و حماس

فوکوس در پایان نوشته است که ولی در جنگ آن چه برای اسرائیل نگران کننده است، نه سربازان ایران که نیروهای متحد آن ها یعنی حزب الله و حماس هستند که سال ها توسط ایران به هزاران موشک مجهز شده اند. موشک هایی که تا عمق خاک اسرائیل می رسند و هیچ آماری از تعداد آن ها در جایی ثبت نشده است.

کلید واژه ها: اسرائیل


( ۲۲ )

نظر شما :