احضار کاردار یمن به وزارت خارجه

۰۹ مهر ۱۳۹۱ | ۲۱:۲۲ کد : ۱۹۰۷۴۳۱ سرخط اخبار

در پی ادعاهای یکی از مقامات یمن درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشور، کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار و مراتب اعتراض ایران نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیر یکی از مقامات یمن در خصوص به اصطلاح دخالت کشورمان در امور داخلی این کشور و همچنین کشف شبکه های جاسوسی در این کشور، ضمن مردود دانستن این ادعاها اظهار داشت: انتظار می رفت دولتمردان جدید یمن راه ناصواب گذشتگان را ادامه ندهند و با توجه به میزان تغییراتی که در دولت این کشور ایجاد شده، خود را با واقعیت های جدید منطبق کنند. اما متاسفانه مشاهده می شود، عده ای منش و رفتار گذشتگان را در پیش گرفته اند.

امیرعبداللهیان افزود: شیوه پیشینیان کارآیی نداشته و ایراد اتهام های ناصحیح نه تنها خدمتی به منافع دو کشور نکرده، بلکه راه را برای دشمنان روابط خوب دو کشور هموار می کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار یمن قرار داشته و حامی ثبات، امنیت، وحدت و استقلال این کشور است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت در یمن به گونه ای باشد که آحاد مردم و همه جریان های سیاسی در تعیین آینده کشورشان تأثیرگذار باشند.

لازم به ذکر است در همین چارچوب کاردار یمن در تهران نیز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

کلید واژه ها: یمن


نظر شما :