ادعای جدید روزنامه صهیونیستی علیه مرسی

۱۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۰۷۴۶۰ سرخط اخبار

در حالی که دبیرکل جماعت اخوان المسلمین مصر تاکید کرد که رئیس جمهور این کشور هرگز با هیچ مقام اسرائیلی دیدار نخواهد کرد، یک روزنامه صهیونیستی مدعی دیدار مرسی با پرز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

به گزارش فارس، روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از یک مقام بلندپایه مصری بدون اشاره به نام وی مدعی شد که «محمد مرسی» با دیدار با یک مقام بلندپایه اسرائیلی که احتمالا «شیمون پرز» باشد، موافقت کرده است.

 

«محمود حسین» دبیرکل جماعت اخوان المسلمین مصر در گفت وگو با روزنامه «المصری الیوم» گفته بود که «محمد مرسی» هرگز با هیچ مقام اسرائیلی حتی اگر آنها برای بررسی تعدیل معاهده صلح کمپ دیوید درخواست کنند، دیدار نخواهد کرد زیرا اخوان المسلمین حل قضیه فلسطین را مرتبط با تعامل با اسرائیل می داند.

 

روزنامه یسرائیل هیوم مدعی شد: این مقام بلندپایه مصری که در سفر هفته گذشته مرسی به نیویورک وی را همراهی می کرد، افزود: تاکید مرسی بر احترام به معاهدات بین المللی در سخنرانی خود در مجمع عمومی شروعی برای توافقات خاصی است که دولت آمریکا برای نزدیکی بین دو طرف اسرائیلی و مصر آن را هدایت می کند.

این روزنامه صهیونیستی بدون نام بردن از این مقام مصری در ادامه ادعا کرد که دیدار مرسی با پرز پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در نیویورک برگزار خواهد شد.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از بی اعتنایی به وی عصبانی است، اعلام کرد که مرسی حتی از به زبان آوردن کلمه «اسرائیل» خودداری می کند.

وی که با یک روزنامه اسرائیلی مصاحبه می کرد، تاکید کرد: از زمانی که مرسی منصب ریاست جمهوری مصر را به دست گرفته است هیچ تماس مستقیمی با وی نداشته است.

کلید واژه ها: مرسی مصر


نظر شما :