واکنش حماس به اظهارات محمود عباس

۱۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۰۸۶۳۴ سرخط اخبار

عزت الرشقˈ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از اظهارات نابخردانه و شرم آور ˈمحمود عباسˈ رئیس انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسراییل به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عباس در این مصاحبه گفته بود: می خواهم شهر ˈصفد ˈرا ببینم و دیدن این شهر حق من است، ولی نمی خواهم در آن زندگی کنم.

وی همچنین تصریح داشت: فلسطین از نگاه من در مرزهای 67 خلاصه می شود و قدس شرقی پایتخت آن به شمار می رود، فلسطین از نگاه من اینگونه است و معقتدم فلسطین همان کرانه باختری و نوار غزه است و بخش های دیگر به اسرائیل مربوط می شود.

الرشق طی مصاحبه با خبرگزاری ˈقدس پرسˈ به این اظهار نظر محمود عباس پاسخ داد و تصریح کرد: اظهارات عباس تاسف بار و مردود است و به هیچ وجه بیانگر مواضع ملت فلسطین نیست.

وی یادآور شد: حقوق ملت فلسطین غیر قابل چانه زنی است و هیچ کس حق چشم پوشی از آن را ندارد.

این مقام بلند پایه فلسطین تاکید کرد: هیچ کس در هر مقام و منصبی که باشد حق چشم پوشی از حقوق ملت فلسطین را ندارد، حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان یک حق مقدس و غیر قابل کوتاه آمدن است.

الرشق اظهار داشت: ملت ما هرگز از یک ذره خاک فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد، اظهارات عباس نه تنها فلسطینیان، بلکه همه ملت های عربی را که همواره با ملت و آرمان فلسطین همبستگی کرده اند، شوکه کرد.

کلید واژه ها: فلسطین عباس


نظر شما :