عراق شرکت نفتی ترکیه ای را اخراج کرد

۱۸ آبان ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۵ کد : ۱۹۰۸۹۰۵ سرخط اخبار
دولت عراق شرکت نفتی ترکیه‌ای TPAO را از میدان نفتی بلوک 9 اخراج کرد.
 
به گزارش ایسنا، کابینه عراق به دلایل نامشخص شرکت نفتی ترکیه‌ای "تی پی ای او" (TPAO) را از فعالیت‌های اکتشافی در بلوک نفتی 9 اخراج کرد و گفت که این اقدام هیچ ارتباطی با فعالیت‌های این شرکت در منطقه کردستان ندارد.
 
این شرکت ترک 30 درصد سهام بلوک نفتی 9 را در اختیار دارد. بغداد از شرکت انرژی کویت خواسته که سهام خود را از 40 درصد به 70 درصد افزایش دهد. شرکت نفتی دراگون اویل نیز 30 درصد باقیمانده این میدان را در اختیار دارد.
 
تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه در واکنش به برنامه عراق به خبرنگاران گفت: ما به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم. اگر آنها این تجدید قرارداد یا انتقال سهام را مناسب می‌دانند، برای ما مهم نیست.
 
مقامات عراقی گفتند که این تصمیم به معاملات احتمالی شرکت ترکیه ای در منطقه کردستان هیچ ارتباطی ندارد.
 
مقامات نفتی عراق گفتند: اخراج TPAO از این پروژه اکتشافی روی دیگر فعالیت‌های این شرکت در زمینه نفت و گاز در سراسر عراق تاثیر نمی‌گذارد.
 
شرکت ترک سهام اقلیت دو میدان نفتی کوچک بدرا و میسان را در جنوب در اختیار دارد و دو میدان گازی را همراه با شرکت انرژی کویت در استان‌های دیالی و بصره اداره می‌کند.
 
عبدالمهدی العمیدی مدیر اداره قراردادهای نفتی عراق گفت: شرکت ترک هنوز هم می تواند در پروژه های نفت و گاز در عراق فعالیت کند و حذف از فعالیت‌های اکتشافی روی آنها تاثیر نمی‌گذارد.

 

کلید واژه ها: عراق میدان سهام


نظر شما :