درد دل «کلاشنیکوف» با پوتین جواب داد

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۰۹۴۰۹ سرخط اخبار

به گزارش باشگاه خبرنگاران، میخائیل تیموفیویچ کلاشنیکف که در سال ۱۹۴۱ در یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای آلمان نازی مجروح و در بیمارستان بستری شد، تصمیم گرفت در مدت سپری شدن دوره نقاهت، با در هم آمیختن ویژگی‌ ها و کاربردهای سلاح آمریکایی ام1 گرند و تفنگ آلمانی اس ‌تی‌ جی ۴۴ یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند.

ساخت این سلاح در سال ۱۹۴۷ تکمیل و پس از آن در سال ۱۹۵۱ به طور رسمی وارد ارتش شوروی شد. موفقيت این اسلحه چشمگير بوده و تاکنون بيش از 100 ميليون قبضه اي كي 47 توليد شده است.

اگرچه طي دهه های اخیر تفنگ تهاجمي كلاشنيكوف اسحله مورد علاقه بسیاری از کشورهای جهان بوده اما پدر این سلاح معروف طی روزهای اخیر با ارسال نامه ای برای رییس جمهور روسیه، از كاهش ميزان توليد اين سلاح در كارخانه توليد كننده آن ابراز تاسف و اداره نادرست اين كارخانه را كه حقوق كمي به كارگران پرداخت مي كند، محكوم كرده بود.

رئیس جمهور روسیه نیز امروز در پاسخ به این درد دل سازنده کلاشینکوف، اعلام كرد این كشور قصد دارد دو تولید كننده سلاح های گرم روسیه را كه با بحران مالی مواجه هستند، ادغام و شركت جدید را به نام پدر تفنگ های مشهور هجومی «كلاشنیكوف» نامگذاری كند.

دمیتری روگازین معاون نخست وزیر روسیه كه مسئولیت بخش صنایع نظامی این كشور را برعهده دارد این طرح را پیشنهاد كرده است .در این طرح، ادغام كارخانه ایجماچ كه در آن تفنگ های كلاشنیكف تولید می شود و یك كارخانه دیگر به نام ایجمخ پیش بینی شده است. میخائیل كلاشنیكوف 93 ساله و 13 تن دیگر از كاركنان سابق ایجماچ بودند.

كلاشنیكوف چند روز قبل موافقت خود را برای استفاده از نام او به عنوان مارك گروه جدید كه قرار است دو كارخانه را در درون شركت دولتی " روستكنولوجی" گردهم آورد، اعلام كرده است.

کلید واژه ها: روسیه


نظر شما :