محمود عباس تهدید شد

۰۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۰۹۴۹۹ سرخط اخبار

 مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها از تهدیدات هیلاری کلینتون و مجلس سنای آمریکا علیه عباس در صورت مراجعه وی به سازمان ملل برای دستیابی به جایگاه کشور غیرعضو در مجمع عمومی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها عنوان داشت: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و مجلس سنای این کشور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کردند که چنانچه برای دستیابی به جایگاه کشور غیرعضو در مجمع عمومی سازمان ملل به این سازمان مراجعه کند، با تحریم‌های آمریکا روبرو خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کلینتون، عباس را تهدید کرد که اقدامات زیادی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و ریاست آن انجام خواهد داد و خطاب به عباس گفت که اگر به سازمان ملل برود، از نظر سیاسی خود را از بین برده است.

عریقات همچنین عنوان داشت: کلینتون خطاب به عباس گفت که نباید این کار را انجام دهد و واشنگتن برای فعال سازی روند مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین از آغاز سال میلادی آینده تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: مجلس سنای آمریکا نیز در نامه‌ای تهدید آمیز به عباس اعلام کرد که اقدام وی در سازمان ملل پیامدهای منفی برای عباس خواهد داشت.

عریقات همچنین تاکید کرد: آنها تهدید کردند که دفاتر سازمان آزادی بخش فلسطین را می‌بندند و کمک‌های مالی خود را قطع خواهند کرد اما تمام جهانیان می‌دانند که اقدام ما در سازمان ملل با هدف تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت «قدس شریف» و در مرزهای سال 1967 انجام می‌شود.

کلید واژه ها: عباس فلسطین آمریکا کلینتون


نظر شما :