احتمال وجود گسل‌های خطرناک زیر نیروگاه هسته‌ای ژاپن

۲۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۲ کد : ۱۹۱۰۴۰۳ سرخط اخبار

یک مقام سازمان نظارت هسته یی ژاپن اعلام کرد که گسل های زیر نیروگاه هسته یی هیگاشیدوری در استان آئوموری می توانند فعال و خطرناک باشند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنیهیکو شیمازاکی، کمیسیونر سازمان نظارت هسته یی ژاپن این اظهارات را روز جمعه پس از یک بازرسی دو

روزه از سایت این نیروگاه هسته یی بیان کرد.

 

به گزارش روزنامه ژاپن تایمز، نیروگاه هسته یی هیگاشیدوری در حال حاضر تنها یک راکتور دارد که شرکت توهوکو الکتریک پاور اپراتور آن است، ولی طبق برنامه ها قرار است یک راکتور دیگر برای شرکت توهوکو و دو راکتور دیگر برای شرکت توکیو الکتریک پاور در این نیروگاه ساخته شود.

 

شیمازاکی و دیگر کارشناسان حاضر در این بازرسی در روزهای آینده با یکدیگر دیدار می کنند تا نتیجه تحقیقاتشان را بررسی کنند. اگر برای این کارشناسان مسلم شود که گسل های زیر نیروگاه فعال هستند، راه اندازی مجدد راکتور تعطیل شده شرکت توهوکو الکتریک که به دنبال حادثه نیروگاه هسته یی فوکوشیما دایچی به فعالیت خود پایان داد برای این شرکت دشوار خواهد شد.

 

کارشناسان گروه تحقیقاتی روز پنج شنبه تایید کردند که چهار برش گسلی را تشخیص داده اند که تعدادی از آنها نزدیک ساختمان راکتور شماره یک است. تحقیقات کارشناسان روز جمعه ادامه یافت تا بفهمند این قسمت ها آخرین بار چه زمانی حرکت کرده اند و آیا احتمال حرکت مجدد آنها وجود دارد یا خیر.

 

شرکت توکیو الکتریک پاور گفته است که لایه های گسلی در زیر سایت نیروگاه بر اثر تغییر در سطح آب های زیر زمینی به وجود آمده است، ولی شیمازاکی گفت که نمی تواند چنین توضیحی را بپذیرد.

 

هیروشی ساتو، یک استاد دانشگاه توکیو و یکی از اعضای تیم کارشناسی گفت که نمی داند شرکت توهوکو بر چه مبنایی چنین نتیجه ای گرفته است.

 

شرکت توهوکو همچنان بر این عقیده است که در زیر نیروگاه هسته یی هیگاشیدوری گسل فعالی وجود ندارد. این سومین نیروگاه هسته یی است که با هدف یافتن گسل های فعال مورد بررسی سازمان نظارت هسته یی ژاپن قرار می گیرد. دو نیروگاه هسته یی دیگر نیروگاه های اوهی تحت مالکیت شرکت کانسای الکتریک پاور و نیروگاه تسوروگا تحت مالگیت شرکت انرژی اتمی ژاپن در شهرستان فوکوی بودند.

 

این سازمان علاوه بر آن قصد دارد وجود گسل های فعال را در نیروگاه هسته یی شیکا تحت مالکیت شرکت هوکوریکو الکتریک پاور، نیروگاه هسته یی

میهاما تحت مالکیت شرکت توکیو الکتریک پاور و راکتور مونجو، تحت مالکیت آژانس انژی اتمی ژاپن بررسی کند.

کلید واژه ها: نیروگاه یی هسته یی نیروگاه هسته نیروگاه هسته یی الکتریک راکتور الکتریک پاور ژاپن پاور توهوکو گسل گسل های شرکت توهوکو مالکیت تحت مالکیت توکیو


نظر شما :