سلاح بیشتر مساوی با جنایت بیشتر

از امنیت خبری نیست آقای رئیس جمهور

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۹۱۰۴۱۶ اخبار اصلی آمریکا
بعد از حادثه مرگبار تیراندازی در مدرسه ی ابتدایی سندی هوک در نیوتاون ایالت کنتیکت، طرفداران کنترل اسلحه در رسانه های اجتماعی خواستار محدودیت های بیشتر در مورد اسلحه ی گرم شده اند.
از امنیت خبری نیست آقای رئیس جمهور

دیپلماسی ایرانی: بعد از حادثه مرگبار تیراندازی در مدرسه ی ابتدایی سندی هوک در نیوتاون ایالت کنتیکت، طرفداران کنترل اسلحه در رسانه های اجتماعی خواستار محدودیت های بیشتر  در مورد اسلحه ی گرم شده اند.در زیر پیغام یکی از شهروندان را در توئیتر می بینید :

«امروز، من از این که آمریکایی هستم، سرافکنده ام.از این که نمی توانم از فرزندان کشورم محافظت کنم، سرافکنده ام. ما به همراه کاخ سفید باید این مشکل را هم اکنون حل کنیم»  نائومی هارت، 14 دسامبر 2012

ایالات متحده به وضوح، قوانین سنگینی درمورد کنترل سلاح ندارد و برطبق بررسی های سال 2007،  بالاترین میزان مالکیت سلاح را در جهان دارد (به طور میانگین 88 نفر از هر 100 نفر). در نقشه های زیر که سیمون راجرز از گاردین تهیه کرده است میزان مالکیت سلاح در ایالات متحده با دیگر کشورها مقایسه شده است.

Screen-shot-2012-12-14-at-2.12.43-PM.png

اما در اختیار داشتن رتبه های الا در مالکیت سلاح گرم، لزوماً به منزله ی بالا بودن میزان قتل توسط سلاح گرم در این کشورها نیست.دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد،گزارشی در باره ی وضعیت جنایت در جهان ارائه داده است (به جز روسیه،چین و افغانستان ولی اکثر کشورهای توسعه یافته را شامل می شود) که نقشه ی زیر نتایج آن را نشان می دهد.

Screen-shot-2012-12-14-at-2.14.17-PM.png

 هندوراس بالاترین نرخ خشونت به وسیله اسلحه را به میزان 68.43 قتل از هر 100 هزار نفر را در اختیار دارد.در حالی که به ازای هر 100 نفر فقط 6.2 اسلحه گرم وجود دارد.دیگر نقاط آمریکای جنوبی و کشور آفریقای جنوبی هم دارای رتبه ی بالایی هستند.در حالی که ایالات متحده در محدوده ی میانی جدول است.البته هنوز خشونت های مربوط به اسلحه در آمریکا نسبت به اروپا،کانادا،هند و استرالیا بالاتر است و این میزان به منزله ی اعتباری خونین برای آمریکا می باشد.

وقتی در ایالات متحده یک نفر،فرد دیگری را به قتل می رساند عموماً با استفاده از سلاح است.60 درصد از قتل هایی که در ایالات متحده به وقوع پیوسته است با استفاده از سلاح گرم می باشد.رتبه ی ایالات متحده در جهان 26 می باشد.به طور مثال در فنلاند که به ازای هر 100 نفر، 45.3 اسلحه وجود دارد،فقط حدود 19 درصد از قتل ها با استفاده از سلاح گرم انجام می شود.پس به نظر می رسد اسلحه همیشه باعث قتل مردم نمی شود، ولی حتماً نقش مهمی دارد.همچنین نمودار زیر وضعیت قتل با استفاده از اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته نشان می دهد.

firearm-OECD-UN-data3.jpg

بر طبق این نمودار که براساس اطلاعات سازمان ملل گردآوری شده است.قتل به وسیله اسلحه در ایالات متحده، چهار برابر ترکیه و سوئیس می باشد که به طور مشترک در رده ی سوم قرار دارند.میزان قتل با اسلحه در ایالات متحده 20 برابر میانگین کشورهای این جدول می باشد.این به معنا است که امکان کشته شدن آمریکایی ها توسط اسلحه 20 برابر دیگر کشورهای توسعه یافته می باشد.

نویسنده : اولگا کازان و مکس فیشر / منبع : واشینگتن پست


نظر شما :