جان کری به مذاق این مرد خوش آمد

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۹۱۰۶۹۷ سرخط اخبار

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کادیداتوری سناتور جان کری برای پست وزارت امور خارجه آمریکا استقبال کرد و وی را حامی شناخته شده برای امنیت این رژیم خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، سناتور جان کری را روز جمعه برای سمت وزارت امور خارجه دولت خود نامزد کرد و گفت که وی یک انتخاب عالی برای این پست است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای گفت: از این موضوع که سناتور باتجربه ای چون جان کری توسط باراک اوباما برای این سمت انتخاب شده، بسیار خوشحالم.

جان کری در جلسه غیرعلنی سنای آمریکا گفته بود از آنجا که شهرک سازی ها در حال افزایش هستد این امر راه حل دو کشوری را تضعیف می کند.

سناتور کری جزو اعضای پیشروی کابینه اوباما در مقابله با فشارها و چالش های جهانی از جمله تلاش برای ازسرگیری مذاکرات متوقف شده صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین محسوب می شود.

نتانیاهو شخصا روابط خوبی با اوباما ندارد، اما در بیانیه خود از داشتن روابط حسنه با جان کری سخن گفته است.

وی در این بیانیه آورده است: من و سناتور کری برای سالیان متمادی دوستان خوبی بوده ایم. من به دنبال همکاری با او هستم.

اوباما باید وزیر دفاع خود را نیز در دولت جدید تغییر دهد اما تاخیر در انجام این امر به دلیل انتقادهایی به سناتور جمهوری خواه، "چاک هاگل"، به وجود آمد که نامزد پیشرو برای سمت وزارت دفاع و جایگزین شدن به جای لئون پانه تا، وزیر دفاع کنونی آمریکا محسوب می شود.

مقام های دفتر نتانیاهو به صورت خصوصی نگرانی خود را در خصوص احتمال انتخاب "چاک هاگل" به عنوان وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده اند.

برخی از رهبران یهودیان آمریکا به این دلیل مخالف انتخاب این فرد هستند که وی در زمان ترک سنا در سال 2008 با منافع رژیم صهیونیستی مخالف بود و اظهاراتی را در خصوص تاثیرات "لابی یهودیان" در واشنگتن داشت.

کلید واژه ها: آمریکا سناتور اوباما جان کری رژیم صهیونیستی


نظر شما :