اصرار روسیه بر حفظ موضع در قبال سوریه

۰۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۱۰۷۷۵ سرخط اخبار

 به عقیده سفیر روسیه در لبنان صحبت از تغییر موضع مسکو در قبال بحران سوریه "واقع بینانه" نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، الکساندر زاسپیکین، سفیر روسیه در لبنان در جریان ملاقات با هیاتی از حزب ملی گرای سوسیال سوریه در شهر بیروت اظهار داشت: صحبت ها در خصوص تغییر موضع روسیه در قبال بحران سوریه غیرواقع بینانه هستند چرا که روسیه صراحتا از بازگشت ثبات به سوریه حمایت می کند و از همه طرف های مرتبط می خواهد تا وارد مذاکره سیاسی شده و خشونت و تروریسمی را که از سوی قدرت های خارجی به آنها دامن زده می شود، رد کنند.

زاسپیکین بر موضع قدرتمند مسکو برای حفظ نهادها و وحدت در سوریه و پایبندی به توافقنامه ژنو که خواهان مذاکره شده تاکید کرد چرا که بیشترین نفع را برای سوریه و مردم آن بدون مداخله خارجی به همراه دارد.

این دیپلمات روس بار دیگر بر موضع مسکو در رد هر گونه دیکته کردن از سوی کشورهای خارجی به سوریه و لزوم اینکه همه قدرت ها به تمامیت ارضی و اراده مردم سوریه احترام بگذارند، تاکید کرد.

از سوی دیگر یک مقام روسیه گزارش ها در خصوص ارسال سلاح های تهاجمی از روسیه به سوریه را رد کرد.

آناتولی آنتونف، معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت: در خصوص سوریه تاآنجا که ما می دانیم تصمیمی برای ممنوع کردن اعطای سلاح های دفاعی به این کشور وجود ندارد روسیه به تامین سلاح های تهاجمی برای سوریه نمی پردازد.

یک مقام روس گزارش ها در خصوص اینکه مسکو واحدهای ماموریت ویژه و یا اپراتورهای پدافند هوایی به سوریه اعزام کرده را رد کرد.

این مقام روس تاکید کرد: من نمی دانم این گزارش ها بر چه اساسی هستند.

آنتونف همچنین در خصوص گشت زنی کشتی های نیروی دریایی روسیه تاکید کرد که آنها ماموریت هایی را در نقاط مختلف جهان انجام می دهند اما حامل افسران روس برای سوریه نیستند.

همچنین الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور آماده تخلیه شهروندان خود از سوریه در صورت نیاز است.

وی افزود: این آشکار است که طرح های احتیاطی برای مواقع اضطرار در کشورهای مختلف وجود دارد.

کلید واژه ها: سوریه روسیه موضع مسکو روس


نظر شما :