معرفی بهترین شهرهای جهان برای سرمایه گذاری

۱۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۱۱۲۸۵ سرخط اخبار

نیویورک، لندن، سانفرانسیسکو، واشنگتن دی.سی و هوستون در صدر فهرست شهرهایی هستند که سرمایه گذاران بین المللی املاک ترجیح می دهند در آن ها سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج مطالعه سالانه ای که از سوی انجمن سرمایه گذاران خارجی در املاک (AFIRE) انجام گرفت، نشان می دهد برای نخستین بار از سال 2001 در میان پنج شهر مورد علاقه سرمایه گذاران املاک، چهار شهر در آمریکا هستند که این امر خوش بینی بیش تر نسبت به وضعیت اقتصاد این کشور و بازار املاک آن در سال جاری را بارز می کند.

بررسی این انجمن از 200 عضو خود در سه ماهه چهارم سال 2012 انجام گرفت؛ اعضای این انجمن، دو تریلیون دلار یا بیشتر سرمایه در املاک دارند و 42 درصد این سرمایه گذاران و 26 درصد مشاورانش از آمریکا هستند.

بر اساس این بررسی، آمریکا در میان کشورهایی که سرمایه گذاری املاک در آن ها مطمئن بوده و بازارشان از ثبات برخوردار است، همچنان در رتبه اول است و پس از آن کانادا، آلمان، استرالیا و انگلیس قرار دارند.

این رتبه ها نسبت به رتبه بندی سال گذشته تغییر نداشت اما سوئد که در رتبه بندی سال گذشته نبود با انگلیس به طور مشترک در رتبه پنجم قرار گرفتند.

همچنین آمریکا میان کشورهایی که بهترین افزایش قیمت املاک را دارند، با کسب 55 درصد آراء در رتبه برتر و پس از آن برزیل با 17 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

انگلیس از رتبه چهارم در سال گذشته به رتبه سوم و ترکیه از رتبه نهم به رتبه چهارم صعود کرد.

چین که از نظر افزایش قیمت املاک در سطح جهانی، سال گذشته رتبه سوم را به دست آورده بود در نظرسنجی سال 2012 حتی یک رای نیز به دست نیاورد و بدون رتبه ماند. شهرهای این کشور در رتبه بندی افت کردند به طوری که شانگهای از رتبه پنجم در سال گذشته به رتبه دوازدهم سقوط کرد و هنگ کنگ از رتبه هشتم به رتبه نوزدهم رسید.

اروپا نیز درخشش چندانی نداشت و حدود 80 درصد از نظرسنجی شوندگان بر این باور بودند که این منطقه در سال جاری در رکود خواهد بود.

به گزارش رویترز در میان بازارهای نوظهور، برزیل بار دیگر در رتبه اول قرار گرفت. چین، دوم و ترکیه سوم شد. هند و مکزیک نیز به طور مشترک در رتبه چهارم قرار گرفتند.

کلید واژه ها: املاک در رتبه سرمایه به رتبه سرمایه گذاران آمریکا از رتبه چهارم


( ۱ )

نظر شما :