عباس شرط اسرائیل را نپذیرفت

۰۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۱۱۸۷۴ سرخط اخبار

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: محمود عباس با شرط رژیم صهیونیستی برای اجازه دادن به فلسطینی ها جهت بازگشت از سوریه به سرزمین مادریشان مخالفت کرده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، نبیل ابوردینه، سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شرط پیشنهادی اسرائیل برای موافقت با بازگشت آوارگان فلسطینی از سوریه مخالفت کرد.


سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل با این درخواست موافقت کرده اما شرطی را برای آن قرار داده و آن این است که تمام کسانی که وارد اراضی اشغالی می شوند به طور موقت در فلسطین بمانند و پس از بازگشت دوباره به سوریه برای همیشه از حق بازگشت به سرزمین مادریشان دست بکشند که این شرط توسط محمود عباس رد شده است.


ابوردینه افزود: عباس از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواسته تا اسرائیل را برای موافقت با بازگشت فلسطینی ها از سوریه به دلیل شرایط ناآرام این کشور قانع کند.

پیشتر محمود عباس اعلام کرده بود که به دلیل شرایط ناآرام در سوریه رژیم صهیونیستی با بازگشت 150 هزار آواره فلسطینی ساکن در این کشور به سرزمین مادریشان موافقت کرده است.

عباس روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، درباره اینکه آیا این تعداد بار دیگر به سوریه باز خواهند گشت یا خیر چیزی نگفت.
 

کلید واژه ها: سوریه بازگشت عباس فلسطین خودگردان فلسطین محمود عباس تشکیلات خودگردان تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت خودگردان تشکیلات محمود


نظر شما :