محمود عباس باز هم از انصراف گفت

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۹۱۲۰۵۳ سرخط اخبار

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه ای اعلام کرد که پس از شرط گذاشتن رژیم صهیونیستی برای دست کشیدن فلسطینی ها از حق بازگشت به سرزمین شان از درخواست خود برای بازگشت 150 هزار آواره فلسطینی از سوریه صرف نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در مصاحبه ای با تلویزیون لبنانی المیادین اعلام کرد: برای قانع کردن اسرائیل جهت موافقت با بازگشت 150 هزار آواره فلسطینی از سوریه تلاش کردم اما پس از آنکه دولت یهودی خواهان دست کشیدن فلسطینی ها از حق شان برای بازگشت به سرزمین فلسطین به عنوان شرط قبول این درخواست شد از این درخواست صرف نظر کردم.

عباس همچنین در این مصاحبه که پیشتر بخش هایی از آن توسط رسانه های مختلف منتشر و متن کامل آن عصر روز جمعه اعلام شد، تاکید کرد: از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواسته تا از اسرائیل بخواهد با درخواست فلسطین برای بازگشت 150 هزار آواره فلسطینی موافقت کند.

وی گفت: متاسفانه اسرائیلی ها پس از چهار روز به این درخواست جواب مثبت دادند ولی به این شرط که همه آواره ها از حق شان برای بازگشت به سرزمین خود دست بکشند اما تشکیلات خودگردان فلسطین با پاسخ دادن به این شرط مخالفت کرده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا خبر موافقت این رژیم را با بازگشت آواره های فلسطینی از سوریه به کرانه باختری به دلیل وجود شرایط ناآرام در سوریه تکذیب کرد و گفت: اطلاعاتی در این خصوص ندارد.

تعداد آواره های فلسطینی در سوریه در حال حاضر به 500 هزار تن می رسد که بیشتر آنها در اردوگاه ها آوارگان (یرموک) در جنوب دمشق سکونت دارند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تاکید کرد که مجددا نامزد تصدی سمت ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد شد و از هر شخصی که در داخل جنبش فتح و یا خارج از آن بر سر وی توافق حاصل شود، حمایت خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس خاطرنشان کرد که پس از چند ماه از من به عنوان رئیس سابق تشکیلات یاد خواهند کرد و ان شاء الله این اتفاق می افتد تا همانند لبنان، فلسطین هم از وجود رئیس سابق زنده برخوردار شود.

عباس در بخش دیگری از اظهارات خود درباره انحلال تشکیلات رام الله نیز اظهار داشت که بحث انحلال تشکیلات اصلا مطرح نیست، ما قدرتی نداریم و حتی خود من برای ورود و خروج باید از "اسرائیل" اجازه بگیرم. من رئیس کشور تحت اشغال فلسطین هستم؛ رئیس کشور محاصره شده فلسطین و همان طوری که آویگدور لیبرمن وزیر خارجه مستعفی رژیم صهیونیستی هم تهدید کرده است آنها هر وقت بخواهند می توانند مرا بکشند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از تحویل اموالی که متعلق به خود ماست و اصولا باید هر ماهی 125 میلیون دلار به ما پرداخت کند، خودداری می کند و دولت آمریکا هم کمک های مالی اش را متوقف کرده است در حالی که قبلا کمک های شایانی به ما ارائه می داد، طی چهار ماه اخیر هیچ کمکی به ما تحویل نداده است. علاوه بر این، عرب ها هم هیچ کمکی نمی کنند و تنها عربستان سعودی و الجزایر به روند تحویل کمک های مالی شان ادامه می دهند و عمان هم یک سری کمک ها تحویل داده است.

این مقام فلسطینی درباره احتمال انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو به سمت نخست وزیری در دولت آتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: در این صورت با چشم اندازی کاملا بن بست مواجه خواهیم شد و اگر جامعه بین المللی و کاخ سفید دولت عبری را تحت فشار قرار ندهند، امیدی به حصول گشایش و تحول وجود ندارد.

کلید واژه ها: فلسطین تشکیلات بازگشت آواره رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین خودگردان فلسطین تشکیلات خودگردان سوریه خودگردان تحویل برای بازگشت


نظر شما :