هیگل ابراز پشیمانی کرد

۱۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۱۲۳۰۳ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا یکی از دشوارترین لحظات برای سناتور چاک هیگل در جلسه امروز زمانی بود که سناتور لیندسی گراهام بخشی از سخنان گذشته چاک هیگل را درباره اینکه ˈلابی یهودی همه نمایندگان را مرعوب کرده است، من نه یک سناتور اسراییلی که یک سناتور آمریکایی هستمˈ نقل کرد و از او خواست نام یک نماینده را ببرد که مرعوب لابی یهودی شده باشد.

هیگل که چاره ای جز تمجید از رژیم صهیونیستی و ابراز تعهد و وفاداری به لابی صهیونیست ها در واشنگتن نداشت، ناگزیر به سکوت شد و سپس هنگامی که سناتور لیندسی گراهام اصرار کرد نام یک نفر از نمایندگان را که مرعوب لابی یهودی شده است بدهد، گفت نام کسی را نمی تواند ذکر کند.

گراهام در حالی که هیگل را در موقعیت دشواری قرار داده بود به او گفت: شما گفته اید که فشار لابی یهودی موجب انجام کارهای احمقانه می شود. یک مثال از این کارهای احمقانه را بگویید.

هیگل که کاملا درمانده شده بود گفت: موردی را نمی تواند ذکر کند!

هیگل افزود: من قبلا گفته ام که از بیان این سخن متاسف هستم.

با این وجود سناتور گراهم به حمله خود به هیگل ادامه داد و گفت: سخنی تندتر از این درباره لابی یهودی و روابط آمریکا با اسراییل قابل تصور نیست. قبول دارید که نباید این حرف را می زدید.

هیگل نیز که چاره ای جز تایید نداشت گفت: بله، نباید این حرف را می زدم.

در این جلسه همچنین جان مکین دوست قدیمی چاک هیگل که اکنون تبدیل به دشمن سیاسی او شده است بشدت از وی به دلیل زیر سوال بردن استراتژی جنگ عراق انتقاد و تاکید کرد که هیگل را برای وزارت دفاع مناسب نمی داند.

مک کین که از چهره های جنگ طلب و تندرو حزب جمهوری خواه است از هیگل به دلیل اینکه ارسال نیرو به عراق را توسط جورج بوش بزرگترین اشتباه آمریکا پس از جنگ ویتنام خوانده بود، بشدت انتقاد کرد.

سناتور مک کین هیگل را متهم به بی توجهی به جانفشانی سربازان ارتش آمریکا در عراق کرد و گفت از پاسخ های هیگل قانع نشده است.

تحلیلگران می گویند با وجود ابراز پشیمانی مکرر هیگل درباره سخنان ضد اسراییلی او در گذشته ، ناتوانی او برای پاسخ گفتن به حملات نمایندگان مخالف می تواند رای اعتماد وی را برای وزارت دفاع با مشکل مواجه کند.

به گفته تحلیلگران جلسه امروز سنا و مباحث آن نمایش ابراز وفاداری به لابی یهودی و رژیم صهیونیستی برای کسب پست های کلیدی در کابینه بود.

چاک هیگل یک جمهوریخواه است؛ اما در محافل سیاسی آمریکا فردی مستقل و میانه رو شناخته شده و در گذشته انتقادهایی از رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

کلید واژه ها: هیگل یهودی لابی سناتور لابی یهودی هیگل را آمریکا


نظر شما :