عکس:افشای توطئه ای تازه علیه اسد

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۲:۳۱ کد : ۱۹۱۲۴۱۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «ای ان ای»، اسنادی که اخیرا فاش شده نشان می دهد دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با طرح حمله شیمیایی به سوریه و پس از آن متهم کردن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به انجام این حمله، موافقت کرده است. این طرح قرار بوده با هدف افزایش فشار بر دولت سوریه و پس از آن هموار شدن راه برای حمله نظامی به این کشور بوده است.

 

 

ایمیل های رد و بدل شده بین دو افسر شرکت نظامی «بریتام دیفنس» انگلیس نشان می دهد چنین طرحی وجود داشته و «واشنگتن آن را تائید کرده است».

بنا بر این طرح که اولین بار روزنامه انگلیسی «دیلی میل» چند روز قبل آن را منتشر کرد، قرار بوده «قطر افراد مسلحی را برای استفاده از تسلیحات شیمیایی روانه سوریه کند».

 

 

روزنامه دیلی میل ساعتی پس از انتشار این خبر، آن را از روی خروجی پایگاه اینترنتی خود حذف کرد.

پایگاه «اینفووار» هم گزارش داده است که این ایمیل ها را «دیوید گولدینگ» مدیر توسعه تجاری شرکت «بریتام دیفنس» در روز 25 دسامبر برای «فیلیپ دافتی» موسس این شرکت ارسال شده است.

به گزارش پایگاه «سایبر وار نیوز»، این ایمیل ها را یک هکر مالزیایی پس از هک کردن سرور شرکتی به دست آورده که ایمیل ها از طریق آن ارسال شده بوده. وی در این حمله سایبری رزومه و نسخه ای از گذرنامه مدیران شرکت «بریتام دیفنس» را نیز به دست آورده است.

دیلی میل گزارش داده است که وزارت خارجه انگلیس از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

بررسی تاریخ رد و بدل شدن این ایمیل ها نیز نشان می دهد که این طرح زمانی مطرح شده است که اظهارات مقامات آمریکایی و اسرائیلی در مورد احتمال حمله شیمیایی در سوریه توسط دولت این کشور، در اوج خود قرار داشته است.

پیش از این هم برخی منابع از احتمال توطئه های این چنینی برای متهم کردن دولت سوریه و نهایتا مداخله نظامی در این کشور خبر داده بودند.

کلید واژه ها: سوریه ایمیل ایمیل ها


نظر شما :