رییس مخالفان اسد: دشمن اسرائیل نیستیم

۲۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۱۲۵۹۲ سرخط اخبار

 

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه تاکید کرد که این مخالفان در صورت به دست گرفتن قدرت در سوریه هرگز به دشمنی با رژیم صهیونیستی دست نمی زنند و یا به این رژیم حمله نخواهند کرد.
 
به گزارش ایسنا، معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در گفت وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت عنوان داشت، نظام جدید در سوریه دشمن اسرائیل نخواهد بود و یا به آن حمله نخواهد کرد.
 
وی در ادامه افزود: اسرائیل نباید نسبت به مساله سلاح های شیمیایی در سوریه نگران باشد، ما به عنوان ائتلاف مخالفان سوریه از انبارهای سلاح نظام سوریه و سلاح های شیمیایی محافظت می کنیم و اجازه نمی دهم به دست حزب الله لبنان و یا دیگر افراد بیفتد.
 
الخطیب همچنین عنوان داشت: ائتلاف مخالفان طرح ویژه ای را برای نظارت و به دست گرفتن کنترل سلاح های استراتژیک در صورت سقوط نظام حاکم سوریه آماده کرده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت، مخالفان تمام تلاش خود را می کنند تا هیچ تجهیزات نظامی به دست حزب الله نرسد.
 
الخطیب همچنین تاکید کرد: طرح ما در برگیرنده بستن تمام راه های انتقال سلاح میان سوریه و لبنان و نظارت کامل بر این روند است.
 
وی در ادامه افزود: ما می دانیم این مساله برای اسرائیل بسیار نگران کننده است و با گروه های بین المللی در این خصوص همکاری خواهیم کرد.
 
وی در خصوص نگرانی های غرب نسبت به قدرت یافتن اسلام گراها در سوریه عنوان داشت: رسانه های همواره به مساله اسلام گراهای تندرو توجه می کنند و به مساله کشته شدن مردم سوریه بی توجه هستند.
 
الخطیب مدعی شد که نیروهای حزب الله لبنان از پایگاه های نظامی حاوی سلاح های شیمیایی در سوریه محافظت می کنند.
 
رونین برگمن، روزنامه نگار اسرائیلی که این مصاحبه را با الخطیب انجام داده عنوان داشت که مصاحبه مذکور در آلمان و در زمان حضور الخطیب در نشست مونیخ انجام شد.

کلید واژه ها: سوریه سلاح ائتلاف


نظر شما :