موافقت تلاویو با آزادی مروان البرغوثی

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۹۱۲۹۷۵ سرخط اخبار

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی فاش کرد: اسرائیل برای نشان دادن حسن نیت خود به تشکیلات خودگردان و پیش از سفر اوباما به منطقه، 550 زندانی فلسطینی از جمله احمد سعدات و مروان البرغوثی را آزاد خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه معاریو به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد: اسرائیل به تازگی با آزادی 550 زندانی فلسطینی از جمله احمد سعدات، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین ومروان البرغوثی عضو دفتر سیاسی جنبش فتح موافقت کرده است.

 

بنا به نوشته روزنامه اسرائیلی، این اقدام تل آویو برای نشان دادن حسن نیت به تشکیلات خودگردان و پیش از سفر باراک اوباما ، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه انجام خواهد شد و دان شابیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل نیز در تماسی تلفنی این مطلب را به اطلاع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسانده است.

 

معاریو همچنین اعلام کرد: براساس این تصمیم اسرائیل، سعدات و البرغوثی اولین کسانی خواهند بود که تحول مقامات فلسطینی می شوند.

در همین راستا زیاد ابوعین، از مسئولان وزارت اسرای فلسطین نیز تاکید کرد: مقامات فلسطینی تلاش های گسترده ای را آغاز کرده اند تا از سفر اوباما به منطقه حداکثر استفاده به عمل آید و تعداد زیادی از زندانیان فلسطینی قبل از انجام این سفر آزاد شوند.

 

معاریو همچنین اعلام کرد: دیدار اوباما از منطقه 48 ساعت به طول خواهد انجامید که پنج ساعت آن در رام الله، مرکز حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین واقع در کرانه باختری خواهد بود.

کلید واژه ها: تشکیلات خودگردان اوباما فلسطین تشکیلات خودگردان اسرائیل


نظر شما :