توصیه سعید جلیلی به 1+5

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۳:۲۴ کد : ۱۹۱۳۱۷۳ سرخط اخبار
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دومین همایش سالیانه مدیران صنعت هسته ای گفت: امیدواریم غرب در گفتگوهای جدید با راهبرد جدید و پیشنهادات معتبر وارد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر  ،  سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دومین همایش سالیانه مدیران صنعت هسته ای تصریح کرد: شاید این هشت نه ماهی که میز گفتگوها را ترک کردند این تحولات که نقطه اوج آن نمایش شکوهمند ملت در 22 بهمن بود به آنها تنبه لازم را داده باشد.

وی تاکید کرد: اگر مجدد قرار است به میز گفتگو باز گردند بتوانند با یک راهبرد جدید که اشتباهات گذشته را نداشته باشد باز گردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امیدواریم غرب در گفتگوهای جدید با راهبرد جدید و پیشنهادات معتبر وارد شود.

جلیلی با بیان این که آنچه آنها طی کرده اند حتی برای خود آنها هزینه های متعدد داشته است ، افزود: امیدواریم آنها مجدداً دچار اشتباهات گذشته نشوند و در مسیری قدم بگذارند که بتواند اعتماد ملت ما را جلب کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: مردم ما قبول نمی کنند ایران یک استثنا باشد، ملت ما نه حقوق کمتر و نه تکالیف بیشتر را نمی پذیرد.

جلیلی گفت: ملت ایران  در چارچوب ان پی تی تمام تکالیف پادمانی خود را انجام می دهد در حالی که بر تمام حقوق پادمانی خود نیز پافشاری می کند.

جلیلی همچنین به نقش سازمان انرژی اتمی کشور اشاره کرد و افزود: امروز آنچه علیه فعالیت های ارزشمند و صلح آمیز شما از طرف دشمنان بکار برده می شود فرقش با سایر دستگاه ها این است که تمامی کشور به صحنه آمده اند تا این فعالیت دشمنان را ناکام بگذارند و هر هزینه ای را بپردازند تا سازمان انرژی اتمی بتواند وظیفه بزرگش را انجام دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ، ستاد و پشتیبان سازمان انرژی اتمی را 70 میلیون جمعیت کشور عنوان کرد و گفت: در کنار این پشتیبانی و حمایتی که آحاد کشور و تمام ظرفیت های نظام در پشتیبانی از شما انجام می دهند یک رابطه دو سویه ای وجود دارد و آن این که آنچه که شما انجام می دهید و به خاطر آن در معرض تهدید قرار گرفته اید فقط دفاع از خط هسته ای کشور نیست بلکه دفاع از تمام حقوق ملت است که امروز خاکریز اول آن حق هسته ای شده است.

جلیلی با بیان این که دشمنان می خواهند به همه حقوق ملت آسیب برسانند و نه فقط حق هسته ای افزود: روزی که خرمشهر ، آبادان و خوزستان عزیز ما مورد حمله قرار گرفت تمام کشور به دفاع پرداخت و همچنان که مقاومتی صورت گرفت و این فقط دفاع از خرمشهر و آبادان و خوزستان نشد بلکه از تمام کشور دفاع شد.

وی پیروزی در دفاع مقدس را پیروزی حفظ تمامیت ارضی کشور برشمرد و گفت: درسی که ملت ایران در دفاع مقدس به دشمن داد درسی بود که دشمن متوجه شد این عرصه مبتنی بر همبستگی مردم است و نمی تواند به راحتی در این عرصه نفوذ کند.

جلیلی افزود: دشمنانی که سالها و بارها در دفعات مختلف متعرض این سرزمین شده بودند با ظهور انقلاب اسلامی دیدند امروز با ملتی مواجه اند که دیگر نمی توانند چنین مطامعی را دنبال کنند.

وی گفت:  امروز پس از آن هشت سال دفاع مقدس که برای همیشه دشمنان از طمع حمله به این کشور باز ماندند ، دفاع از حق هسته ای، دفاع از تمام حقوق ملت است و این دستاورد بسیار مهم و ارزشمندی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دفاع از حق هسته ای ، دفاع از حق پیشرفت ، انتخاب ، معیشت و داشتن جامعه نمونه است و این یک امر مهمی است.

جلیلی افزود: تصویری هم که ملت ما در این سالها نشان داده مبتنی بر همین نگاه است  و تمام این سالها به خصوص در سالهای اخیر آنچه کشور ما در دفاع از حق هسته ای نشان داد یک دفاع همه جانبه از یک حق هسته ای بود.

جلیلی گفت: آنچه عمل شد مبتنی بر یک اقتدار مشخص بود و ما هیچ حرفی و نگاهی و ایده ای که نتوانیم از آن دفاع کنیم نداریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که آنچه می گوییم باور داریم و آنچه باور داریم عمل می کنیم ، به آخرین دور گفتگوهای ایران و 1+5 در مسکو اشاره کرد و گفت: آنچه ما در آنجا بیان کردیم در معرض افکار عمومی داخلی و خارجی قرار گرفت و این منطق جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

جلیلی گفت: افکار عمومی قضاوت و بیان کرد آنچه جمهوری اسلامی ایران می گوید خارج از منطق افکار عمومی نیست و این را می توان امروز از همراهی جامعه بین الملل با منطق جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرد.

وی افزود: آنچه مردم در 22 بهمن نشان دادند مبتنی بر همین منطق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: غربی ها صراحاً اعلام کرده بودند ما می خواهیم فشارهای فلج کننده در ایران اعمال کنیم تا ملت از حق خود دست بکشد.

وی افزود: مسئولان رسمی آنها گفته اند این فشارها بی سابقه بوده و دیگر فشاری نداریم که اعمال نکرده باشیم و این در حالی است که ملت ایران پاسخ آنها را در راهپیمایی 22 بهمن داد و امیدواریم آنها درس گرفته باشند.
 

 

کلید واژه ها: امنیت عالی امنیت امنیت ملی حق شورای عالی امنیت ملی عالی امنیت ملی شورای عالی امنیت حق هسته حق هسته ای از حق دشمنان دفاع از حق منطق مبتنی بر


نظر شما :