عباسی: آلماتی 2 مثبت‌تر و روشن‌تر از مذاکرات قبلی خواهد بود

۱۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۱۳۶۶۰ سرخط اخبار

فریدون عباسی گفت: پارچین هیچ گونه فعالیت هسته یی نداشته است و یک سایت هسته یی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر پارچین بخواهد مورد بازدید قرار گیرد اول باید مدارکی درباره پارچین ارائه شود تا ما قانع شویم و بعد با مسوولین نظامی صحبت کنیم تا آنها تصمیم گیری کنند.

وی همچنین در رابطه با علت تاکید دشمنان بر مساله پارچین، گفت: اگر به روند گذشته بنگریم آنها اصل فعالیت هسته یی ایران را زیر سوال می بردند و فکر می کردند می توانند برای مردم ایران تصمیم گیری کنند که از چه انرژی استفاده کنند و با داشتن نفت و گاز به ما توصیه می کردند که از انرژی هسته یی استفاده نکنید در صورتی که خود آنها برنامه ریز و توسعه دهنده فعالیت های هسته یی رژیم گذشته در ایران بوده اند.

عباسی با تاکید بر اینکه با تغییر رژیم نیاز به انرژی کشورها تغییری نمی کند، تصریح کرد: همه کسانی که این صحبت ها را می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه چون برای جلوگیری از مجموعه فعالیت های هسته یی ایران که همه اش صلح آمیز بوده است نتیجه ای نگرفته اند، دست به حربه های دیگر می زنند، افزود: بحث هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه فعالیت هسته یی ایران را به عنوان فعالیت نظامی قلمداد کنند و اگر ما بحث هسته یی را تمام کنیم در مورد سرم و واکسن تولیدی در کشور هم نظر خواهند داد و می گویند شما فعالیت میکروبی می کنید.

عباسی ادامه داد: اگر بخواهیم در راستای تامین مواد مورد نیاز کشور فعالیتی در زمینه مهندسی شیمی کنیم تا از خارج بی نیاز شویم آنجا ما را متهم می کنند که دست به فعالیت شیمیایی می زنید. اگر بحث موشکی خود را توسعه دهیم تا بتوانیم به فضا دست پیدا کنیم و ماهواره در مدارهای مقرر قرار دهیم ما را متهم می کنند که می خواهید از موشک ها به عنوان موشک های قاره پیما استفاده کنید پس بهتر است ما بر موضع هسته یی خود بایستیم و از حقوق کشور به خوبی دفاع کنیم و به این حرف ها گوش نکنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: به طور قطع مردم ما با مقاومت خود و ایستادگی شان در دوران سختی که برای کشور اعمال می شود جواب مناسبی به آنها خواهیم داد و ما پاسخ این اقدامات آنها را در آزمایشگاه ها، کارگاه ها و کارخانجات صنعت هسته یی خواهیم داد و در آینده نشان می دهیم که فعالیت ما همچون گذشته صلح آمیز بوده است و ما نیازهای کشور خودمان را در داخل تامین خواهیم کرد و فناوری خود را به دنیا اثبات خواهیم کرد.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد مذاکرات آلماتی گفت: مذاکرات آلماتی 2 مثبت تر و روشن تر از مذاکرات قبلی خواهد بود.

کلید واژه ها: یی هسته یی انرژی پارچین


نظر شما :