پیام عجیب حسنی مبارک به مردم مصر

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۱۳۹۰۷ سرخط اخبار

وکیل رئیس جمهور سابق مصر گفت که حسنی مبارک افرادی که هم اکنون در مصر به خرابکاری یا آتش سوزی دست می زنند را اراذل و اوباش توصیف کرده است.

به گزارش عصر ایران، حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر درباره مرسی هم گفته است او رئیس جمهور منتخب است و مردم باید گرد او جمع شوند.

"فرید الدیب" وکیل رئیس جمهور سابق مصر که هم اکنون در زندانی در قاهره به سر می برد؛ ادامه داد: مبارک با تظاهرات خشونت آمیز مخالف است به رغم اینکه به حق مصری ها در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز اعتقاد دارد.

وکیل مبارک در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اضافه کرد مبارک بابت اراذل و اوباش و خرابکارانی که خیابان های مصر را پر کرده اند ناراحت است. تظاهرات های خشونت آمیز در مصر  باید متوقف شوند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: خشم عمومی از مبارک پایان یافته و هم اکنون همه چیز مشخص شده است. مبارک باید از زندان آزاد شود.

الدیت افزود: مبارک همچنین معتقد است دادستان فعلی مصر، فردی است که قانون را به طور صحیح و با عدالت بسیار زیاد اعمال کرده است.

وکیل مبارک ادامه داد: هنگامی که گزارش رسید موکل من (مبارک) با سن بالا وضعیت نامناسبی دارد دستور داد او از بیمارستان زندان طره به بیمارستان نظامی منتقل شود. این رفتار دادستان فعلی به عکس رفتار دادستان سابق است.

مبارک همچنان معتقد است افرادی که در دوره انقلاب 2011 مصر به مراکز پلیس حمله کردند اراذل و اوباش بوده اند.

الدیب به شبکه تلویزیونی التحریر مصر هم گفت: آمریکا از رئیس جمهور سابق مصر حسنی مبارک درخواست کرده بود اجازه دهد آمریکا در این کشور پایگاه نظامی داشته باشد اما مبارک با چنین چیزی مخالفت کرد.

مبارک همچنین به هیچ یکی از درخواست های آمریکا که حاکمیت مصر را نقض می کرد عمل نکرد. آمریکا همچنین بخشی از نوار مرزی مصر با صحرای سینا را می خواست تا فلسطینی ها را در آن ساکن کند ولی مبارک با این موضوع هم مخالفت کرد.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: مبارک به من گفت که به جز روابط دیپلماتیک میان دو کشور، هیچ گاه روابط خوبی با آمریکا نداشتیم.

قبل از این هم روزنامه لبنانی الدیار در گزارشی نوشت: مبارک در نامه ای به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی از او درخواست کمک کرده بود.

مبارک در این نامه گفته بود که در آستانه پایان زندگی قرار دارد و امیدوار است شاهد جوانمردی عربی او باشد و پادشاه عربستان سعودی نیز با جوانمردی به اقدامی در جهت انتقالش به عربستان سعودی دست بزند.

به دنبال این نامه، پادشاه عربستان سعودی نیز نامه ای خطاب به محمد مرسی رئیس جمهور مصر نوشت و از او خواست مبارک را عفو کند اما مرسی با چنین موضوعی موافقت نکرد.

محمد حسنی مبارک 84 ساله به مدت 30 سال ریاست جمهوری مصر را در دست داشت اما به دنبال انقلاب ژانویه 2011 ، از قدرت کناره گیری کرد. پس از آن به اتهامات متعدد محاکمه و هم اکنون در زندان به سر می برد.

کلید واژه ها: مصر آمریکا عربستان سعودی هم اکنون جمهور سابق مصر رئیس جمهور سابق رئیس جمهور سابق مصر سابق مصر جمهور سابق حسنی مبارک سعودی عربستان


نظر شما :