قدردانی مخالفان اسد از قطر، عربستان و ترکیه

۳۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۵ کد : ۱۹۱۴۱۳۷ سرخط اخبار

 

هیتو ادعا کرد همه دنیا باید دولت ما را به عنوان نماینده سوریه به رسمیت بشناسند و هیچ کس نمی تواند گزینه هایی را که ما دوست نداریم، بر ما تحمیل کند.
 
به گزارش جام نیوز شبکه الجزیره (Al Jazeera) در خبری اعلام کرد که معاذ الخطیب رئیس تشکل موسوم به ائتلاف مخالفان سوری در سخنانی در استانبول ترکیه به ارسال کمکهای تسلیحاتی از سوی برخی کشورها به گروههای مسلح در سوریه اذعان کرد.
 
بنا بر این گزارش،معاذ الخطیب که در خصوص تشکیل آنچه دولت موقت سوریه ازسوی مخالفان سوری خوانده می شود، سخن می گفت، مدعی شد ما مخالف هرگونه تجمع یا فکر تکفیری هستیم.
 
رئیس گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان  در گفتگو با رسانه ها در استانبول اظهار داشت با استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرفی که باشد مخالفیم وآن را محکوم میکنیم.
 
هیتو رئیس دولت خوانده مخالفان سوری هم مدعی شد ماموریت نخست دولت موقت، سرنگونی نظام سوریه است و ما فعالیت خود را از مناطق آزاد شده(مناطقی که شاهد حضور گروههای مسلح است) آغاز خواهیم کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما، حمایت مالی از گروههای مسلح در سوریه است، ادعا کرد دولت ما در راستای حمایت از تاسیسات و زیرساختهای سوریه فعالیت خواهد کرد.
 
هیتو ادعا کرد همه دنیا باید دولت ما را به عنوان نماینده سوریه به رسمیت بشناسند و هیچ کس نمی تواند گزینه هایی را که ما دوست نداریم، بر ما تحمیل کند.
 
رئیس  دولت خودخوانده مخالفان سوری در پایان از عربستان، قطر، ترکیه، امارات، فرانسه، انگلیس و آمریکا به خاطر حمایتهای مستمر آنها از گروههای مخالف مسلح در سوریه تشکر کرد.
 
این در حالی است که محی الدین محمد سردبیر روزنامه تشرین سوریه در گفتگو با اسکای نیوز عربی (skynewsarabia)با مضحک خواندن اقدام مخالفان سوری در تشکیل دولت تاکید کرد این اقدام به افزایش خشونت و کشتار از سوی گروههای تروریستی منجر خواهد شد، چرا که این گروهها تا کنون سبب آواره شدن سه میلیون سوری از خانه و کاشانه شان شده اند.
 
این شبکه همچنین از حمله جوانان خشمگین ترکیه ای به محل برگزاری نشست ائتلاف مخالفان سوری در استانبول خبر داد، جوانان ترک ادامه حضور مخالفان سوری در خاک کشورشان و حمایتهای گسترده دولت اردوغان از آنها را محکوم کردند.
 
خبر دیگر اینکه سوریهای مقیم خارج به ویژه دانشجویان با برگزاری تجمعاتی ضمن اعلام همبستگی با ملت و دولت سوریه، حمایت خود را از عملیات ارتش برای پاکسازی کشور از وجود گروههای مسلح اعلام کردند.
 
شبکه اسکای نیوز عربی در ادامه در خبری فوری گزارش داد ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس از دولت موقت مخالفان سوری خواست طرحی برای مرحله انتقالی ارائه کند و سیاستهای هدفمند برای دستیابی به راهی برای حل مسئله از طریق گفتگو ادامه دهد.
 
از سوی  دیگر دولت سوریه، ادعای بمباران منطقه ای در داخل لبنان از سوی جنگنده های سوری را تکذیب کرد. همچنین در ادامه عملیات ارتش سوریه در برخی مناطق از جمله حومه دمشق شمار دیگری از تروریستهای مسلح کشته و زخمی شدند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :