کمک 500 میلیون دلاری آمریکا به فلسطین

۰۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۱۴۲۰۶ سرخط اخبار

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور 500 میلیون دلار کمک مالی به فلسطین را که ماه ها از سوی کنگره بلوکه شده بود، آزاد کرده است.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در سفرش به اسرائیل و کرانه باختری با رهبران ارشد فلسطین و اسرائیل دیدار کرد خبر ارائه این کمک به فلسطین منتشر شد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: تاکنون در سال 2012، بیش از 295 میلیون دلار به فلسطین کمک کرده ایم و در سال مالی 2013، 200 میلیون دلار دیگر نیز به آن ها تقدیم می کنیم.

وی افزود: دولت اوباما همچنین در اواخر ماه فوریه به کنگره اعلام کرد که به دنبال 200 میلیون دلار کمک بیشتر برای تامین بودجه برنامه های آژانس آمریکا برای توسعه بین المللی برای فلسطینی ها بوده است.حدود 195 میلیون دلار از مبلغ اولیه که در سال مالی 2012 اعطا شد به کمک های اقتصادی، توسعه ای و بشر دوستانه و صد میلیون دلار آن به نظارت بر مواد مخدر آژانس آمریکا برای توسعه بین المللی اختصاص یافت.

200 میلیون دلار دیگر تحت بودجه سال 2013 در اختیار فلسطین قرار می گیرد و برای کمک مستقیم به تامین بودجه هزینه خواهد شد.فلسطین مدت هاست که با بحران اقتصادی شدیدی مواجه است.

کلید واژه ها: دلار میلیون دلار فلسطین آمریکا


( ۱ )

نظر شما :