خزاعی اتهام ارسال سلاح از ایران به یمن و سومالی را رد کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۹۱۴۷۰۸ سرخط اخبار

نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل با ارسال دو نامه به رییس شورای امنیت تاکید کرد: اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران درباره ارسال سلاح به یمن و سومالی جعلی و بی اساس بوده و با انگیزه های سیاسی - تبلیغاتی منتشر شده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال دو نامه جداگانه به رییس شورای امنیت این سازمان، اتهامات بی اساس علیه کشورمان درباره ارسال سلاح به یمن و سومالی را رد و تاکید کرد: این ادعاها بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی صورت گرفته است.

او در نامه مربوط به ادعای تعلق محموله یکی کشتی توقیفی در آب های یمن به کشورمان، آورده است: تحقیقات اولیه نشان می دهد کشتی توقیف شده در آب های یمن متعلق به جمهوری اسلامی ایران نبوده، در یک کشور اروپایی ثبت شده و تحت پرچم کشور پاناما فعالیت می کرده است، ضمن این که هیچ یک از کارکنان کشتی نیزتبعه ایران نبوده اند.

خزاعی با اشاره به اتهامات مشابه علیه کشورمان در سال های قبل که برخی از آن ها بعدا توسط مقامات یمنی رد شده است، افزود : در مورد اخیر هیچ گونه سند و مدرکی درباره اتهامات وارده ارائه نشده است.

سفیر ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مربوط به تعلق این کشتی به ایران و یا ارسال سلاح به یمن از مبداء ایران را جعلی و بی اساس قلمداد کرده و قاطعانه آن را رد می کند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل این ادعای دارای انگیزه های سیاسی را بررسی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آماده کمک در این رابطه است.

محمد خزاعی در نامه دیگری ادعاهای بی اساس ارسال سلاح از سوی ایران برای برخی گروه های افراطی در سومالی را تکذیب و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه این ادعا را رد کرده و آن را فاقد هرگونه اعتبار می داند.

او افزود: متاسفانه این ادعا به طور غیرمسوولانه و بدون این که نظر ایران در این رابطه گرفته شود، از سوی مجموعه ای منتسب به شورای امنیت مطرح و پس از آن محتوای این گزارش با انگیزه های تبلیغاتی در برخی رسانه ها درز داده شد.

سفیر و نماینده دام کشورمان با ابراز تاسف از انجام این اقدامات به نام سازمان ملل تاکید کرد: انتظار می رود شورای امنیت اقدامات ضروری را در جهت تصحیح و جبران این حرکت ناعادلانه انجام دهد.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی شورای امنیت تاکید کرد: امنیت یمن کشتی ارسال سلاح سلاح بی اساس


نظر شما :