نظر هاشمی درباره مذاکرات آلماتی۲

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۳:۱۶ کد : ۱۹۱۴۷۷۳ سرخط اخبار
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان نظر خود درباره مذاکرات آلماتی 2، از نقشه پشت پرده "پر و بال دادن به موضوع کره شمالی" برای افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: در حال حاضر نیاز به منطق و تعقل قوی برای دنیا و کارآمدی و مدیریت صحیح برای سامان بخشی داخلی داریم .

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دبیر و اعضای کمیسیون ها و کمیته های گوناگون مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با رئیس این نهاد دیدار و آغاز سال جدید را به ایشان تبریک گفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، با تبریک سال جدید به دبیر، اعضا و همکاران کمیسیون ها و کمیته های مجمع تشخیص مصلحت نظام، از زحمات بی شائبه و خالصانه این جمع در جهت ارتقای سطح علمی و کارشناسی تصمیمات و مصوبات این نهاد تشکر کرد و گفت: در سال گذشته علی رغم تضیقات مالی که به مجمع تشخیص همانند سایر نهادها وارد شد، اما با تلاش و کوشش پیگیر مسئولان و کارشناسان بخش های گوناگون اجرایی و پژوهشی این نهاد، امور طبق برنامه عمل شد و این زحمات جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بدنه کارشناسی و تحقیقاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرخانه آن را حاصل تجربیات اندیشمندان، مدیران و مبارزان قبل و بعد از انقلاب و دارای توانمندی بسیار خواند و تصریح کرد: جا دارد از حاصل دانش، توان و تجربه این دلسوزان به نحو بهینه بهره برداری شود تا حل مشکلات کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از بی توجهی بخش های اجرایی کشور به اسناد بالادستی چون سند چشم انداز، سیاست های کلی و برنامه های پنج ساله افزود: بی توجهی به قانون و سلب اعتماد بخش های گوناگون مردم نسبت به قانون در کشور، حاصل قانون گریزی مسئولان و بی توجهی به تصمیمات، سیاست ها و قوانین کارشناسی شده است و باید اقتدار قانون و قانون گرایی احیا شود تا اعتماد مردم نیز ترمیم گردد.

وی همچنین پیگیری تحقق شعارهای «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» را  از وظایف بخش های گوناگون کشور از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام خواند و تأکید کرد: اگرچه تحقق حماسه سیاسی در تصمیم گیری و اجرا سهل تر به نظر می رسد، اما برای تحقق حماسه اقتصادی، نیازمند زمینه سازی های کارشناسی، اراده سیاسی و وحدت ملی و نیز کارآمدی اجرایی قوی هستیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، فعال شدن کمیته ای در دبیرخانه مجمع برای تعیین و پیشنهاد سیاست های کلی شعار امسال را خواستار شد و افزود: عامل زمان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است و امیدواریم شعار امسال مانند سال گذشته مورد بی مهری قرار نگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به تحولات اخیر سیاست خارجی و پرونده هسته ای کشور اشاره کرد و با ابراز تأسف از فریبکاری و دسایس قدرت های استکباری در آلماتی 2 گفت: به نتیجه نرسیدن ابتکارهای ایران، علی رغم وجود حسن نیت و اراده سیاسی، نشان از وجود شیطنت ها و توطئه های پشت پرده برخی قدرت ها برای زمینه سازی فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی لزوم هوشیاری مضاعف ارکان و اقشار گوناگون کشور در سال جاری را یادآور شد و با ابراز تعجب از اظهارات نابخردانه و غیرکارشناس برخی افراد در زمینه مسائل خارجی، به بحران کره شمالی اشاره کرد و افزود: علی رغم ابراز خوشحالی نابخردانه برخی در داخل، اظهارنظرها و تبلیغات رسانه های غربی نشان می دهد که بزرگنمایی و پروپال دادن به اقدامات کره شمالی برای بزرگنمایی و چند برابر کردن خطر هسته ای جمهوری اسلامی ایران برای منطقه و جهان بوده و همین می تواند زمینه تشدید فشارهای بیشتر بر کشور را فراهم کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به منطق و تعقل قوی برای دنیا و کارآمدی و مدیریت صحیح برای سامان بخشی داخلی داریم، به آفت جایگزینی غرور خود محوری به جای صمیمیت و وحدت ابتدای انقلاب اشاره و تصریح کرد: با تحقق حماسه سیاسی و برگزاری انتخاباتی پرشور رقابتی و فراگیر وحضور همه سلایق قانونی و مورد قبول مردم در صحنه انتخابات، زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز با مجریانی صالح، کارآمد و توانمند فراهم و انشاءالله مشکلات به تدریج مرتفع خواهد شد.

در ابتدای این دیدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک سال جدید به آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمع حاضر، اعضای کمیسیون ها و کمیته های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت را بدنه کارشناسی باتجربه و یاران صدیق انقلاب اسلامی خواند و گفت: سال گذشته علی رغم تضیقات مالی و بودجه ای که برای مجمع و به خصوص بخش پژوهش آن وجود داشت، همکاران تلاش کردند تا اهداف مصوب را تحقق سازند که بحمدالله موفق هم شدند.

رضایی با اشاره به امیدبخشی رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جدید به حماسه سیاسی و اقتصادی، هوشیاری اقشار گوناگون کشور در سال جدید را خواستار شد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تحقق شعارهای امسال انقلاب و نظام اسلامی را به آرمان هایش بیش از پیش نزدیک کنیم.

همچنین آقایان سیف اللهی و واعظی گزارشی را از عملکرد مالی - پژوهشی و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت در سال گذشته ارائه دادند.

 

کلید واژه ها: مجمع تشخیص تشخیص مجمع تشخیص مصلحت تشخیص مصلحت مصلحت مصلحت نظام تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاسی حماسه گوناگون هاشمی رفسنجانی الله هاشمی رفسنجانی سیاسی و انقلاب هاشمی رفسنجانی کارشناسی تحقق حماسه حماسه سیاسی کمیته علی رغم اقتصادی


نظر شما :