احتمال تغییر زمان مذاکرات ایران و آژانس

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۱۵۲۷۴ سرخط اخبار

بر اساس توافق اولیه میان ایران و آژانس دو طرف توافق کرده اند که دور بعدی مذاکرات کارشناسی 31 اردیبهشت در وین برگزار شود، با این حال مقامات دو طرف هنوز این زمان را قطعی نمی دانند.

بر اساس گزارش خبرنگار انرژی هسته یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایران و آژانس در ادامه گفت وگوهای کارشناسی و فنی در راستای همکاریی های دو جانبه احتمالا 31 اردیبهشت با یکدیگر مذاکره می کنند.

پیش از این دو دیپلمات غربی از توافق ایران و آژانس برای برگزاری دور تازه ای از گفت وگوهای فنی و کارشناسی در اواخر ماه می خبر داده بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات از وین گزارش داد که ایران و آژانس درباره برگزاری مذاکرت در نیمه ماه مه (25 اردیبهشت) با یکدیگر توافق کرده اند.

پس از آن یک منبع ایرانی زمان اعلام شده از سوی این خبرگزاری آمریکایی را تکذیب کرد.

یک منبع مطلع درباره زمان و مکان مذاکرات ایران و آژانس به خبرنگار ایسنا گفت که زمان اولیه توافق شده میان دو طرف 31 اردیبهشت است اما هنوز این زمان قطعی نشده است و احتمال جا به جایی یکی دو روزه در زمان اعلام شده (31 اردیبهشت) وجود دارد.

او گفت که این مذاکرات یک روزه و در وین، پایتخت اتریش خواهد بود.

آخرین دور مذاکرات ایران و آژانس (هشتمین دور) در 25 بهمن ماه 91 (فوریه) در تهران برگزار شد.

در این مذاکرات علی اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی ایران و هرمان ناکارتس، معاون یوکیا آمانو در امور پادمان ها از سوی آژانس سرپرستی هیات های کارشناسی دو طرف را بر عهده دارند.

رییس هیات مذاکره کننده ایران در پایان هشتمین دور گفت وگوها اعلام کرد که" در این مذاکرات ضمن رفع برخی اختلاف ها و توافق بر مواردی از متن مدالیته مقرر شد، پیرامون پیشنهادهای جدیدی که در این جلسه ارائه شد، دو طرف بررسی و نظرات خود را در جلسه بعد ارائه کنند."

کلید واژه ها: مذاکرات ایران و آژانس توافق کارشناسی


نظر شما :