کشورهایی که در قاچاق اعضای بدن سوری‌ها دست دارند

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۹۱۵۳۳۲ سرخط اخبار

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به بررسی تجارت اعضای بدن انسان در سوریه توسط تروریست ها پرداخت.

مجری برنامه «العد العکسی» خبر داد که براساس اخبار منتشر شده توسط شاهدان عینی گزارش اعضای بدن سوری ها به ترکیه فرستاده می شود و باندهای قاچاق انسان در حال فعالیت در شمال سوریه هستند.

برخی پزشکان گفته اند که باندهای قاچاق انسان با همکاری برخی مسئولان ترکیه ای، فرانسوی و آمریکایی نیز در قاچاق انسان دست دارند.

بنابراین گزارش باندهای قاچاق انسان به طور سازمان یافته سوری ها را در اردوگاه های آوارگان به قتل می رسانند و تشدید جنگ در سوریه فعالیت ها آنها را رونق داده است.

«برکات قارس» کارشناس ترکیه ای در این باره گفته که فعالیت باندهای قاچاق بدن انسان چیز جدیدی در ترکیه نیست و سال هاست که باندهای صهیونیستی درحال تجارت کلیه و کبد هستند ولی پس از تحولات سوریه این فعالیت تشدید شده است.

بنابراین گزارش برخی از پزشکان با تابعیت های مختلف در درمانگاه هایی که توسط باندها قاچاق اعضای بدن در مناطق مرزی سوریه با ترکیه ایجاد شده اند، فعالیت می کنند.

برکات قارس تاکید کرد که خودش سه سوری که برای درمان از جسر الشغور به ترکیه آمده بودند، در بیمارستانی دیده که بدون کلیه هستند و بدنشان به شدت عفونت کرده است.

المیادین گزارش داد، برخی از آمبولانس ها مجروحان سوری را به شهرهای انطاکیه و کیلیس می آورند تا اعضای بدنشان فروخته شود که این مسئله بارها توسط اهالی مناطق جنوبی روایت شده است.

یک زن سوری در حلب در این باره گفته که یکی از نزدیکانشان که تحت فشار وادار به جدا شدن از ارتش سوریه و پیوستن به نیروهای ارتش آزاد شد که پس از زخمی شدن در یکی از درگیری ها در منطقه «الهلک» با آمبولانس برای درمان به ترکیه رفت که پس از چند روز وی کشته شد و زمانی که جسد وی را تحویل گرفتیم، پی بردیم که او کلیه ندارد.

قیمت هر کلیه در بازار سیاه در ترکیه بالغ بر 6 هزار دلار است.

پیش از این نیز منابع خبری از موارد متعدد قاچاق زنان و کودکان سوری و موارد متعدد تعرض نظامیان ترکیه ای به زنان در اردوگاه ها خبر داده بودند.

کلید واژه ها: ترکیه قاچاق سوری سوریه باندهای قاچاق انسان بدن باندهای قاچاق


( ۷ )

نظر شما :