بروجردی: حمله به سوریه برابر با گسترش جنگ به رژیم صهیونیستی است

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۱۵۵۰۰ سرخط اخبار

ایسنا: علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ماجرای سوریه با گذشت بیش از دو سال، صحنه شکست بسیار خفت بار آمریکا و هم پیمانانش در منطقه است.

وی با بیان اینکه امریکا و هم پیمانان خود در ماجرای سوریه همه امکانات خود را به کارگرفته اند، افزود: اما آنها عملا نتوانستند کاری از پیش ببرند به طوریکه محاسبات کسانی که در این تصمیم گیری ها نیز شریک بودند این بود که طی چند ماه کار سوریه تمام است اما در حال حاضر نیروهای مسلح سوریه موفقیت های زیادی کسب کردند.

وی گفت: بحث استفاده از سلاح شیمیایی از نقاط ضعف مخالفان مسلح با حمایت خارجی بود و اتفاقا نقطه قوت دولت سوریه به شمار می رود.

بروجردی در خصوص این موضوع که آیا ممکن است به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی عملیات نظامی علیه سوریه شکل بگیرد، افزود: در طراحی جنگ روانی این موضوع نمود دارد یعنی هم در اردن و هم در ترکیه تعدادی از جنگنده های رژیم صهیونیستی مستقر شده و برای عملیات نظامی تدارک لازم دیده شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی در این راستاست اما تصور می کنم که شرایط سوریه به گونه ای است که زمینه چنین کاری برای آمریکا از این منظر وجود ندارد زیرا هر گونه حمله به سوریه مساوی است با گسترش دامنه جنگ به رژیم صهیونیستی.

بروجردی افزود: امنیت شکننده رژیم صهیونیستی که در جنگ با گروه مقاومت مشخص شده است دیگر تحمل چنین آزمونی را ندارد.

وی گفت:به رغم فضاسازی های سیاسی، تبلیغاتی و جنگ روانی تصور می کنم احتمال این امر بسیار ضعیف است.

بروجردی افزود: بدون تردید بخش مهمی از جنگ سوریه، جنگ روانی است و آنها سعی می کنند برای کشورهای پشتیبان اطلاعات اشتباه بدهند و از آن طرف توی دل مردم را خالی و مسئولان را دچار رعب و وحشت کنند اما قضیه اصلا اینگونه نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آنچه که ما در سفر به سوریه دیدیم آرامش بسیار قابل توجهی در دمشق بود حتی پیشنهاد رفتن به شهر حلب و سایر مناطق را هم دادیم که فکر می کنم در سفرهای بعدی انجام شود.

بروجردی در خصوص ایجاد شکاف بین مذاهب در منطقه و راه حل مقابله با موضوع اختلاف مذهبی نیز افزود: فکر می کنم اقدام و توطئه شیطانی با سرمایه گذاری گسترده طراحی شده و آن تقابل در خانواده امت اسلامی است یعنی جنگ اسلام در برابر اسلام که این توطئه خطرناکی است.

وی گفت: راه مقابله با آن این است که علمای شیعه و سنی جمع شوند و حرکت تقریبی که جمهوری اسلامی بنیانگذار آن بوده انجام شود تا خنثی کننده این تفکر غلط شود.

بروجردی که در گفت وگوی ویژه خبری سخن می گفت، افزود: نقش علما به ویژه علمای اهل سنت در این زمینه بسیار مهم است و مذاکره با علما و صحبت با دولت ها وافکار عمومی آنها می تواند کمک کند تا این توطئه ها خنثی شود.

کلید واژه ها: سوریه می کنم امنیت


نظر شما :