روزنامه اسرائیلی مدعی شد

اخراج دو دیپلمات ایرانی از بوسنی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۸ کد : ۱۹۱۵۵۵۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: وزارت امنیت بوسنی هرزگوین در بیانیه ای مدعی دو دیپلمات ایرانی را با اتهام دخالت در برخی عملیات در گذشته، اخراج کرده است.

به گزارش اورشلیم پست، دولت بوسنی به این دو دیپلمات ایرانی تا پایان ماه جاری میلادی فرصت داده تا خاک این کشور واقع در بالکان را ترک کنند، چرا که آنها با دخالت در برخی فعالیت های، پروتکل دیپلماتیک را نقض کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که وزارت امنیت بوسنی درخواست وزارت خارجه مبنی بر اخراج این دو دیپلمات که در رده دوم و سوم پست های دیپلماتیک در سفارت ایران مشغول به کار بودند را ابلاغ کرده است.

این در حالی است که مقامات اطلاعاتی اسرائیل در مورد یک دیپلمات ناشناس ایرانی که در جریان حمله به اهداف اسرائیلی در سال 2011 در تایلند، گرجستان و هند حضور داشته، به مقامات بوسنی هشدار داده بودند. در این گزارش ادعا شده که احمد حمزه دولاب و سهراب جدیدی از دیپلمات های سفارت ایران در بوسنی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی همکاری داشته اند.

این در شرایطی است که گفته می شود سفرای انگلیس و آمریکا در سارایو نیز در مورد رابطه با ایران به مقامات بوسنی هشدار داده و تاکید کرده بودند که آینده آنها در اتحادیه اروپا بستگی به ادامه یا قطع رابطه با ایران دارد.

کلید واژه ها: بوسنی دیپلمات


( ۹ )

نظر شما :