پیشنهاد مرسی برای حل بحران سوریه

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۹۱۵۹۴۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور مصر که به برزیل سفر کرده است، طی اظهاراتی پیوستن نماینده نظام سوریه به کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «محمد مرسی» در دیدار با «دیلما روسیف» رئیس جمهور برزیل که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، بر پیوستن نماینده بشار اسد به کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه تاکید کرد.

رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار توقف فوری درگیری ها در سوریه و آغاز روند سیاسی با حمایت بین المللی برای حل بحران در این کشور عربی را خواستار شد.

مرسی همچنین در کنفرانس خبری که پس از این دیدار برگزار شد، گفت که حل بحران سوریه باید در چارچوب منطقه ای صورت گیرد.

وی به طرح کمیته چهارجانبه که در جریان اجلاس اسلامی در مکه در اوت گذشته مطرح کرده بود و بر تشکیل گروه تماس متشکل از مصر، عربستان، ترکیه و ایران برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز به دور از دخالت های بیگانگان برای توقف خونریزی ها در سوریه تاکید دارد، اشاره کرد و  اظهار داشت که مصر در این زمینه طرح روشنی دارد.

مرسی اظهار داشت: این طرح توسعه پیدا کرده و باید نمایندگانی از معارضین و نماینده نظام سوریه و نماینده اتحادیه عرب در آن حضور داشته و تحت نظارت بین المللی و مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

وی افزود که در این باره با رئیس جمهور برزیل گفت وگو کرده و تاکید کرد که این طرح تنها راه برون رفت از بحران کنونی در سوریه است.

دیلما نیز در این باره خواستار آتش بس فوری در سوریه و آغاز روند سیاسی و دیپلماتیک با حمایت جامعه جهانی در سوریه شد.

مرسی صبح دیروز چهارشنبه در سفری دو روزه وارد برزیل شد و یک هیئت بلندپایه اعم از «محمد کامل عمرو» وزیر خارجه، «عصام الحداد» معاون مرسی در امور خارجه و همکاری بین المللی، «باکینام الشرقاوی» معاون مرسی در امور سیاسی، «ایمن علی» مشاور مرسی در امور مصری های مقیم خارج، وی را در این سفر همراهی می کنند.

کلید واژه ها: سوریه برزیل بحران


( ۱ )

نظر شما :