دیدار معاون احمدی نژاد با سید حسن نصرالله

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۱۶۳۷۵ سرخط اخبار
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور کشورمان در اجرای قانون اساسی در آخرین روز سفر خود به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد و آخرین تحولات منطقه را با وی مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که با حضور غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان صورت گرفت، میرتاج الدینی ضمن محکوم نمودن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و اقدامات تروریستی گروه های مسلح در آن کشور، موضع دائمی و اصولی جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگری ها و توطئه های رژیم صهیونیستی، مورد تأکید قرار داد.

معاون رئیس جمهور کشورمان با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اولین اجلاس کمیته میانجیگری اسلامی در بیروت و نقش علمای اسلامی در حفظ هوشیاری مردم جهت خنثی ساختن فتنه انگیزی های دشمنان، افزود: تصمیمگیری درمورد آینده سوریه تنها توسط مردم آن کشور امکان پذیر می باشد و رژیم صهیونیستی، آمریکا یا سایر بازیگران خارجی حق تحمیل خواسته ها و منافع خود بر مردم سوریه را ندارند.

وی همچنین بر موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از لبنان و کلیه لبنانی ها اعم از طوایف و جریانهای سیاسی مختلف و ضرورت همبستگی ملی همه مردم لبنان بمنظور رویارویی با تنها دشمن مشترک یعنی رژیم صهیونیستی تأکید نمود.

سید حسن نصرالله نیز ضمن تقدیر از ایستادگی دائمی و راسخ جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت، هدف اصلی همه اقدامات رژیم صهیونیستی ازجمله حمله به اهدافی در سوریه را در جهت رویارویی با جبهه همیشه پیروز مقاومت دانست و محکوم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اندیشه های تکفیری که در جهت خدشه دار نمودن چهره اسلام عزیز و ایجاد تفرقه میان مذاهب مختلف طراحی و حمایت می شوند، حفظ هشیاری همه مسلمانان و آزادگان جهان را در برابر اینگونه افکار باطل و به دور از دین مبین اسلام  را حائز اهمیت برشمرد.

در این دیدار همچنین تعرض به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بحرینی ازسوی نظامیان دولت بحرین مورد تقبیح قرار گرفت و محکوم شد.

 

کلید واژه ها: لبنان رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی سوریه


نظر شما :