هیگ: از خشونت سوریه برای امنیت منطقه نگرانیم

۰۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۹ کد : ۱۹۱۶۴۹۴ سرخط اخبار

در حالی که وزیر خارجه اردن اعلام کرد که راه حل ناآرامی ها در سوریه باید سیاسی باشد، وزیر خارجه انگلیس عنوان داشت که در شورای امنیت توافق نظری در خصوص ایجاد مناطق امن در سوریه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی مشترک با ناصر جودة، وزیر خارجه اردن در امان اعلام کرد: ما از میزان فشارهایی که حضور آوارگان سوری در اردن ایجاد کرده است، آگاه هستیم. هرچه که بحران انسانی شدیدتر می شود، تعداد آوارگان سوری نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این بحران سیاسی ایجاب می کند که راه حل سیاسی محقق شود، تاکید کرد: خشونت وحشتناک در سوریه امنیت منطقه را آماج تهدید قرار می دهد.

هیگ با بیان اینکه امنیت منطقه به دلیل بحران سوریه در معرض خطر قرار گرفته است، گفت: ما از نقش اردن در حمایت از روند صلح در منطقه قدردانی می کنیم و مصمم هستیم که به اردن و دیگر کشورهای همسایه سوریه کمک برسانیم و ما از بزرگ ترین حامیان آوارگان هستیم.

وزیر خارجه انگلیس خاطرنشان کرد: ما به دنبال راه های دیگری برای کمک رسانی به آوارگان هستیم و ما کمک هایی را به ارتش اردن ارائه دادیم تا عبور آوارگان سوری را به این کشور تسهیل بخشد.

هیگ با تاکید بر تلاش هایی به منظور لغو تحریم تسلیحاتی مخالفان سوری گفت: ما در تلاش هستیم تا مخالفان و نظام سوریه را برای دستیابی به راه حل سیاسی در کنار یکدیگر جمع کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس عنوان داشت: توافق نظری در شورای امنیت در خصوص تشکیل مناطق امن در سوریه وجود ندارد.

ناصر جودة نیز اظهار کرد: ما از راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کنیم. راه حل در سوریه باید سیاسی باشد تا وحدت و حاکمیت سوریه را حفظ کند.

وی با تاکید بر لزوم و اهمیت حفظ تمامیت ارضی سوریه گفت: در نشست امان بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی تاکید خواهد شد.

جودة در خصوص مساله فلسطین گفت: ما می خواهیم که مذاکرات جدی باشد تا به تشکیل دولت فلسطین که دارای حاکمیت کامل باشد، بینجامد.

وی عنوان داشت: ما خواهان تحقق امنیت در تمام منطقه هستیم و نقش انگلیس همواره پیشگامانه بوده است.

وی با بیان اینکه باور مشترکی در خصوص لزوم دستیابی به راه حل سیاسی وجود دارد، از مخالفان سوری خواست موضع خود را یکپارچه سازند.

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که این کشور مرزهایش را در مقابل آوارگان سوری نخواهد بست.

کلید واژه ها: سوریه سیاسی راه حل اردن آوارگان سوری امنیت انگلیس آوارگان سوری حل سیاسی راه حل سیاسی وزیر خارجه


نظر شما :