تهران چهارشنبه میزبان نشست دوستان سوریه است

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۱۶۵۴۵ سرخط اخبار

تهران، چهارشنبه (هشتم خرداد) میزبان نشست دوستان سوریه با شعار «راه حل سیاسی و ثبات منطقه ای» است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هشتم خرداد ماه تهران میزبان نشست دوستان سوریه است. در همین زمینه سید عباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی با خبرنگاران در «راه حل سیاسی و ثبات منطقه ای» را شعار این نشست اعلام کرد و گفت که از وزرای خارجه، مقامات و شخصیت های بلندپایه و نمایندگان سازمان های بین المللی برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده و تاکنون استقبال خوبی از این نشست صورت گرفته است.

وی این نشست را تلاشی از سوی ایران برای کمک به راه های سیاسی در خصوص موضوع سوریه خواند و افزود: ما از ابتدا معتقد بودیم که این بحران هیچ راه حل و راهکار نظامی ندارد و باید از طریق راهکارهای سیاسی و برگزاری گفت وگوهای ملی بین دولت سوریه و مخالفین به راهکاری عادلانه و مطلوب دست یافت.

تهران پس از ارائه طرح شش ماده ای برای حل بحران سوریه اقدام به برگزاری 2 نشست در تهران و دمشق کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین یکی از اعضای فعال گروه چهارجانبه منطقه ای ایران، مصر، عربستان سعودی و ترکیه برای حل بحران سوریه بوده است.

در سومین نشست که قرار است چهارشنبه هشتم خرداد ماه در تهران برگزار شود بر ضرورت گفت وگو به عنوان تنها راه حل بحران سوریه و واگذاری هرگونه تصمیم گیری به مردم سوریه بدون هرگونه دخالت خارجی تأکید خواهد شد.

کلید واژه ها: سوریه سیاسی بحران


نظر شما :